The Moment - Kapitel 4

När vi kom hem så satt alla redan i soffan och väntade.

”finally, we’re have you been?” frågade Harry.

“in the video store?” svarade Niall            

“you stopt in Nandos right?” sa Louis.

“no, we met a fan, and she hates me” Sa jag lite förvånat

“our fans hates our friends who are girls” Sa Zayn.

“btw, what did you take for movies?” Frågade Liam för att byta samtalsämne.

”Paranomal Activity 3, fragile, Love actully, Just go with it and Jack and Jill” sa jag och visade filmerna.


 

Vi tryckte ihop oss I soffan och jag satt I kanten och brevid mig hade jag Niall brevid Niall satt Zayn, som där hade Ina och sen satt Harry,Louis och Liam på tur.

Eftertexterna till Love Actully spelades och det var nog den tråkigaste film jag sett, jag är inte mycket för kärleksfilmer.  Vi satt tysta tills Inas telefons ring signal ekade.

”Hello”

Jag hörde att hennes röst blev ostadig, jag tittade oroligt på henne och hon tittade med oroliga ögon på mig och jag såg tårarna blänkte i ögonvrån. Hon la på luren och reste sig snabbt upp drog tag i min arm och gick ut mot hallen, jag såg kände killarnas blickar i ryggen. Sen var vi ute i hallen och hon vänder sig med sorgsna ögon och säger ostadigt.

”dad is on the hospital” Mitt hjärta hoppade över ett slag och jag stelnade

”i need to go now, i call you later” sa hon med gråten i rösten.

“but you can’t drive off your own! I drive you to the hospital”

Hon protesterade men sedan lät mig köra henne.  Hon kunde inte ge sig ut på vägen själv när hennes tårar sprutade. Jag var tvungen att säga till killarna att jag kommer om 20 minuter. Jag gick in till killarna och skrattade lite när jag såg deras förskräkta miner och jag kunde läsa alla 5 som en öppen bok.

”What……Happend?” frågade Louis oroligt.

”Her dad not feel good, i just drive her to the hospital i’m back in 30 minutes”

Killarna nickade mot mig och sedan slog på tv istället för att titta på en annan film.

Jag och Ina gick ut mot bilen och hon torkade sina tårar försiktigt.

”Ina, what happend?”

”i don’t know, mom called and said I needed to come to the hospital to my father been in an accident” snyftade hon fram, jag la en hand på hennes hand som hon hade I knäet och sa.

”im here for you,  do you want to me to follow you in to the hospital?”

“yes, I know that you are here for me, and I’m here for you. Only if you want to”

“of course, all for you sista” Sa jag med ett leende på läpparna och då startade jag bilen och körde ut från min uppfart till huset.

Vägen till sjukhuset tog endast  5 minuter och när vi var på sjukhuset så småjoggade vi in eftersom det började regna och i receptionen satt en kvinna med babygrön uniform om man nu kunde kalla det ., Med  en blond hästsvans. Ina gick fram till henne och frågade efter sin pappa.

”hi, im searching for Alan Canwell” sa hon mjukt. Och kvinnan sökte på datorn och talade vänligt om vilket rum och våning han låg på.

” 4th floor room 513” Sa hon vänligt.

Ina hade en skräckslagen blick på mig hela tiden, i hissen i korridoren. Korridoren var lång och den kändes hundra mil även om vi småjoggade. Tillslut var vi framme vid hennes pappas rum, hon knackade på dörren och öppnade den långsamt.

Där låg han, blå i ansiktet och rörde knappt en fena, nål i handen och slang i näsan. Jag blev nästan rädd när jag såg han. Jag förstod på en gång att det här inte var bra. Jag tittade på  Ina och jag  såg nästan at hon var på väg att trilla ihop men i stället stammade hon fram.

”mom, what happend?”

Hennes mamma tittade på henne med skrämda ögon och svarade..

”sweet heart, He was up on the roof and the ladder falls when he would go down and he fell, then I found him on the grass unconscious” Jag såg att Inas tårar började komma, jag tog ett stadigt grepp om hennes axlar och omfamnade henne i en lång kram. Jag kände hennes  tårar mot min axel och sedan släppte hon försiktigt taget och vände sig mot sin mamma.  Tillslut bröt jag tystnaden med en försiktig fråga.

”Ina, i need to go back to the boys, Will you be okey, or do you want me to stay?”

“you can go, I call you later”

“ promise that you're doing fine” sa jag mjukt.

“ I’ll promise” sa hon med ett litet leende på läpparna.

Jag drog in henne i en kram och sa.

”call as fast as you know something, i call you later. You know that I love you” sa jag och log.

“I do, I love you to”

Sedan gick jag ut mot parkeringen och satte mig I min silverfärjade aoudi Q7 och körde hem. När jag kom innanför dörren så kom killarna fram springande till mig och titta på mig när jag tog av mig min svarta skinn jacka och mina vita converse. Jag förstod nästan på en gång vad de ville fråga men jag väntade så de fick fråga.

Efter 5 minuter så kom frågan från Zayn.

” I can’t keep myself more, what was it that had happened?” fragade han.

Jag förklarade för dom vad som hade hänt och alla 5 lyssnade noga på vad jag sa. Sen bestämde vi oss för att kolla på Paranomal Activity.

Vi satt på samma sätt igen jag hade Niall brevid mig. Efter en kort stund kände jag något lite tungt mot mig, sen insåg jag att Niall hade somnat och lagt sig mot sidan av mitt lår. Jag kände att jag fick killarnas blickar på mig och jag kände hur kinderna blossade upp lite. Killarna log mot mig och sedan fortsatte titta på filmen.  Och under en scen vart jag så rädd att jag hoppade till lite och då kände jag att Niall rörde lite på sig och sneglade på teven och sedan fortsätta sova.

När eftertexterna började rulla så upptäckte jag att det var bara jag och Liam vakna.  Min mage kurrade högt och jag såg hur Liam tittade undrande på mig och sedan frågade.

”Are you hungry?” sa han med ett leende på läpparna.

”yes, i’m starving” Sa jag och log.

”let’s wake them up so we can eat something” 

“okey, im just go and call Ina, and see how she is”

“okey, I wake them up” Sa han och log mot mig.

Jag gick och satte mig vid köksbordet och tryckte in Inas nummer på min Iphone och signalerna gick efter 3 signalen svarade en röst.

”Hey” sa hon sorgset i telefonen, det högg i hjärtat när jag hörde hur ledsen hon var.

”hey, how are you?” frågade jag mjukt.

“I’m fine but dad is not fine, we don’t even know if he can manege” sa hon och jag hurde hur hennes tårar började komma.

“your dad is a strong man, he do alright. I promise” sa jag och log mot henne I telefonen.

”We can hope so, i need to go now, i call you tonight” sa hon svagt.

“okey, love you” sa jag innan jag la på. Jag gick ut till Liam som nästan lyckats väcka alla förutom Niall som låg nästan raklång i soffan allas blickar vände sig mot mig och dom sa.

”This is impossible” sa Harry och log mot mig, jag log tillbaka och sen gick mot Niall och satte mig på hans mage och sa..

”Niall, we’re gona do tacos do you want some?”  Han rykte lite på näsan och sa bara ett svagt..

”mm”

”Okey, you have right this is impossible” sa jag och suckade.

“mhm, wait I got an idea” sa Harry och sprang ut till köket.

När han kom springandes tillbaka hade han blött sina händer och alla tittade frågande på honom och jag som fortfarande satt på Nialls mage såg nog ut som ett stort frågetecken.

Harry böjde sig mot Niall och skvätte vatten från hanns händer i hans ansikte och Niall vaknade med ett ryck och satte sig upp, vilket gjorde att jag kanade ner i hanns knä. Han tittade lite irreterat på Harry som stog och flinade och killarna började skratta och jag kunde inte hålla mig och jag brast också ut i skratt. Sen sa Niall..

”i heard something about Tacos, I’m really hungry” Sa han och rynkade pannan.

Vi gick mot köket och tog fram allt vi behövde till att göra tacos och jag började skära grönsaker Zayn stekte kyckling till honom och köttfärs till oss, Louis,Liam,Niall och Harry hälpte mig med grönsakerna

När maten var klar och vi hade börjat äta, då ringde min mobil, jag tog upp den och kollade på skärmen där stog det Ina, jag svarade och hörde hur hon snyfftade i andra luren och nästan skrek.

”you have to come to the hospital, now! I don’t know was happening”

“Okey, im there in a minute.”

Vi la på och jag sa till killarna.

”that was Ina, i need to come to the hospital, I don’t know why. You, guys stay here I be home in 1 houre”

Killarna nickade och fortsatte äta, jag sprang till hallen och tog min jacka,bilnycklar och knöt på mig mina skor och sprang ut till min bil och körde fort till sjukhuset.

När jag kom upp till våning fyra och gick i korridoren ser jag Ina komma springandes mot mig och tårarna sprutade jag hörde att hon sa något men inte vad.

”i don’t know was happend, i was sitting in his room and then he just start to cough, and them he looked at me, and he, just said i love you my little princess then he fall asleep, i was so scared that i called you.” Berättade hon medans tårarna rann nedför kinderna och jag svarade.

”shhh, im here.. We have tacos home and the boys are there do you want to come? Don’t hink about it hes just scared to, he will be alrgiht, that something I can promise you” sa jag mjukt hon nickade och sa.

“yes I can follow you to your house I need some food, I’m starving” sa hon med litet leende.

“I can’t handle to see you crying, I know how it feel sweetheart” Sa jag och andledningen till att jag vet hur det känns när en närstående är sjuk är att jag förlorade min tvillingsyster Sarah för 3 år sedan hon dog I cancer, det ät något jag fortfarande inte kan fatta, saknar henne massor.

Ina gick mot sin mamma och sa att hon följde med hem till mig och sedan gick jag med armen om henne ut till parkeringen.  När vi kom ut till parkering så gick vi mot min bil och jag satte mig i förarsätet och Ina i passagerar sätet.

Inas perspektiv

Vägen ut till parkering kändes lång, men jag hade Gabbies arm om mig kändes allt bra. Jag visste att hon visste hur det kändes för mig. Hennes tvillingsyster Sarah som dog i cancer för 3 år sedan, gud så jobbigt det måste ha varit! Min pappa är bara skadad han blir bra. Tänk om han inte blir bra? Mina tankar avbröts av Gabbies fråga.

”what are you thinking?”  frågade hon mjukt.

”i’m thinking of Sarah” jag såg hur hon stelnade till när jag sa det.  Sedan log hon mot mig och sa..

”it’s okey, ask something if you want to” Sa hon, visserligen var hon 1 år äldre än mig och lite mognare, men hon var som min storasyster. 

”no, i just thinking off how thats feels, it can’t be a good feeling”

“do you know smething?, I happy that’s she not have to suffer anymore” sa hon och log.

“okey” sa jag och jag kände hur tårarna brännde bakom ögon locket vilket Gabbie såg på mindre än en sekund.

”sweetie, i know one thing and that is that your dad is doing fine in a couple off days, hes just hurt right now” Jag kände hur tårarna försvann och sen kände jag hur bilen stannade vilket betydde att vi var hemma hos Gabbie. Vi klev ur bilen och innan vi gick in så tog hon tag i min arm och kramade om mig länge sedan gick hon in till huset.

Gabbies perspektiv.

Tankarna lades på Sarah och jag blev glad på något sätt att hon slipper lida mer. Jag saknar henne och hon förtjänar att leva det gör hon, hon var en fantastisk person. Men nu slipper hon lida.

När vi var halv vägs in i hallen kom killarna springandes och kramade om Ina och frågade hur det var med henne, dom 5 killarna har verkligen hjärtat på rätt ställe, Sedan efter en lång kram stund med Ina harklade jag mig och då kom Niall dit springandes och kramade om mig. Sen kom resten av killarna, Louis blinkade med ögat och viskade i örat på mig när han kramade mig.

”it looks like someone likes you very much” sa han och blinkade med ena ögat och jag svarade..

”hm” sa jag bara till svar.

När vi slutat med allt kramande så gick vi in mot köket och satte oss och åt. När alla förutom Niall hade ätit klart så satt vi och snackade det flöt liksom på, Jag hade Niall och Louis brevid mig jag petade Niall i sidan och sen sa jag..

”are you never stop eating?” frågade jag sarkastiskt.

Louis flinade och sa..

 

” That’s right, He never stop eating. If he does hes sick” Svarade Louis jag jag skrattade lite.

Kvällen började gå mot sitt slut och killarna skulle åka hem vi gick mot hallen och jag som vanligt hade somnat i soffan och blivigt väkt av Harry med vatten händer. När han skulle krama mig så tittade jag på honom med ilsken blick och flinade bara tillbaka och sen omfamnade mig i en kram.

När vi hade kramat alla och gått upp och borstat tänderna och gått och lagt oss ringer Inas mobil, hon tittar oroligt på mig och visar telefon skärmen.


Nu är jag nyfiken, vad tyckte ni om detta kapitel? Jag vet att det blev långt men ja, hoppas ni gillar det! Har redan börjat på kapitel 5 så jag hoppas att ni tyckte om det här kapitlet, poss :) xx






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback