The Moment - Kapitel 5

”are you never stop eating?” frågade jag sarkastiskt.

Louis flinade och sa..

a

” That’s right, He never stop eating. If he does hes sick” Svarade Louis jag jag skrattade lite.

Kvällen började gå mot sitt slut och killarna skulle åka hem vi gick mot hallen och jag som vanligt hade somnat i soffan och blivigt väkt av Harry med vatten händer. När han skulle krama mig så tittade jag på honom med ilsken blick och flinade bara tillbaka och sen omfamnade mig i en kram.

När vi hade kramat alla och gått upp och borstat tänderna och gått och lagt oss ringer Inas mobil, hon tittar oroligt på mig och visar telefon skärmen.


 

Jag såg mycket väl vem det var som ringde jag stelnade för en sekund när Ina svarade och sedan tryckte på högtalare.

”Hej Mamma”  sa hon. Och hennes mamma svarade glatt.

”hej sötnos, vet du vad?” sa hennes mamma

“nej, är pappa okej ?” sa hon.

“Ja och nej, vi vet varför han var så skadad och okontakt bar nu I alla fall.” Sa hon, och det lät som alla problem bara försvann.

Kan du och Gabbie komma till sjukhuset när han fortfarande är vaken ?”

Jag såg hur Ina log mot telefonen och sen tittade på mig och log. Jag nickade mot henne och sen svarade hon sin mamma.

”ja, vi är där om 5 minuter” sa hon med ett leende på läpparna.  Jag gick in i min walk in closet och sen tog fram min rosa one piece och när jag kom ut hade hin på sig sin som var likadan fast grön. Vi gick ut till hallen och knöt på oss våra converse och jag låste dörren efter oss sen satte vi oss i bilen och körde mot sjukhuset.

När vi var framme så gick vi armkrok in till receptionen på sjukhuset och frågade efter sin pappa.

”hej, Jag söker  Alan Canwell ”  

Sjuksköterskan log mot oss och sedan sökte på hennes dator och sa sedan,

”våning 4 rum  513” sa hon med ett leende på läpparna.

Vi gick mot hissen och innan hissen stannade så tog jag Inas hand och kramade om den hon log mot mig och sdan gick vi armkrok istället mot hans rum. När vi öppnade dörren så satt han upp och höll Inas mamma i handen och dom pratade. Sen såg dom oss och hennes pappa sa.

”Gumman” Ina sprack upp i ett stort leende och sprang fram och kramade sin pappa och sen frågade

”Kan ni berätta varför du var så sjuk nu??”

“såklart “ sa hennes mamma lungt.

”det är så att jag fick en svår hjärskakning vilket gjorde att jag blev medvetslös”  sa hennes pappa med en lugnande röst.

”hej Alan” sa jag snällt och han log mot mig och sa.

”hey Gabbie, det är så snällt av dig att köra hene hit och dit såhär på natten” sa han och log mot mig.

“Det är lungt, jag älskar att köra bil så jag har inget I mot det. Hon har ju sin bil hemma hos mig” sa jag och skrattade lite. 

Klockan hade börjat närma sig 3 på natten och jag satt och gäspade i stolen jag satt på. Igentligen gillade jag inte sjukhus, det var någt jag alltid hade haft svårt med, eller ända sen Sarah fick cancern hade jag aldrig villat gå till sjukhus igen. Det fick mig att bara tänka på allt som gömmer sig här. Eller alla döda kroppar och allt som finns. Men just nu tänkte jag inte på det, jag satt inne på sjukhusrummet när jag sa till Ina.

”Ina jag tror att vi behöver åk hem och så nu, vi har jus kola I morgon” sa jag och gäspade stort.

“ja det tror jag också” sa hon och tittade på sin mamma och papa som hade somnat för en stund sedan, hon väkte sin mamma och sa.

”mamma vi åker nu, jag ringer i morgon efter skolan” Sa hon och hennes mamma nickade och log mot henne.

Vi gick ut till bilen och åkte hem, direkt när vi kom hem så kom mamma springandes ner för trappan och sa.

”vart har ni varit? ” sa hon med trött och ilsken ton.

”på sjukhuset, Alan ramlade ner från taket och fick hjärnskakning” sa jag och började gå upp mot trappan.

”oh, förlåt att jag skällde på er. Gå upp och lägg er nu i stället” sa hon och tittade på mig sen på Ina.

”det är okej, ja godnatt” sa jag och gick upp till mitt rum med Ina i släptåg och så fort vi kom upp la vi oss i sängen och somnade på studs.  Med bara ett par timmars sömn så ringde klockan och det var dags att gå upp.

Ina gick inte upp i första hand utan det slutade med att jag gjorde Harry metoden. Då  gick hon äntligen upp.

Jag gick in i garderoben tog fram ett par ljusblåa slitna jeans ett vitt tajt linne och en svart kofta. Sen satte jag i kontakten i väggen och plattade mitt hår lite snabbt och lät det ligga över axlarn, eller om man nu kan säga så när jag har hår som går till midjan.  När jag och Ina kom ner för trappan så satt bara Matthew vid köksbordet. Sen sa jag.

”vart är mamma och pappa?” sa jag till honom och jag så Inas min och skrattade lite.

”engelska tack” sa hon sarkastiskt.

”inte nu” sa jag och log mot henne.

”Pappa sover och mamma är på jobbet tror jag” sa han och sen fortsatte äta sin frukost.

När vi var klara så gick vi ut så innan hon gick och satte sig i sin bil och jag i min så kramade jag om henne och då sa hon.

”tack för att du följde med och allt I går, fast jag tror att killarna idiotförklarade mig” sa hon och putade med läpparna.

“det var inget, det ända är att jag är väldigt trött och killarna kommer visst vilja träffa dig igen det var ju liksom inte ditt fel. ” sa jag och log mot henne.

Det är klart att killarna kommer att träffa henne igen, det var ju en olycka som hade skett. Dom förstår, det var en olycka ingen kunnat ändra på

”dom förstår ” sa jag och sedan kramade henne och satte mig i min bil.

 

 Skoldagen började gå mot sitt slut och jag satt på sista lektionen vibererade telefonen i min ficka, jag tog upp den lite diskret och det var ett nummer jag inte kände igen som skrev..

”hey, hitta på något I efter middag med mig och killarna? Xx Louis”  Jag log lite för mig själv när jag såg att det bara var han och jag svarade.

”nej har inget för mig, absolut har jag inget i mot ;) Xx” svarade jag, det dröjde inte länge så fick jag ett svar.

”bra, vi är klara i studion vid 4 hämtar upp dig då så åker vi hem till mig och Harry, dom andra kommer ju också såklart ;) Xx ” svarade han.

”perfekt, ses senare då” sa jag samtidigt som jag hörde skolklockan ringa. Jag gick ut mot skåpet och då fick jag även ett sms.

Från Ina:

Hej snygging,  tror jag glömde min laddare hos dig, kan jag komma och hämta den sen? Xx

Till Ina:

Heej, ska till killarna men jag kan komma förbi med den nu om du vill : ) Xx

Jag låste upp skåpet och drog på mig skinnjackan och tag min väska. Sedan gick jag ut mot bilen och körde hemmåt. Inte för att jag skulle vara hemma så värst länge så sprang jag upp för trappan och in på mitt rum och mycket riktigt där låg Inas laddare och jag tog den sen satte mig i bilen igen. När jag svängt ut på vägen så jag att tank lampan började lysa. Jag skickade ett sms till Ina och sedan satte kursen mot närmaste mack.

Till Ina:

Jag är hos dig om 5, var tvungen att stanna och tanka.. Xx

Svaret jag fick var ett enkelt okej, så det svarade jag inte på.

Jag körde upp på Inas gata när jag kollade på klockan och insåg att jag behövde skynda mig lite eftersom det var en halv timme kvar tills Louis och Harry skulle hämta mig. Jag sprang upp till dörren och knackade högt och sedan gick in. Hon kom ner till dörren och jag sa.

 ”jag har lite brottom så jag hinner inte stanna, men jag ringer när jag kommer hem i kväll” sa jag och kramade henne sedan sprang ut genom dörren och hörde henne säga.

”okej, hör av dig sen”

När jag körde upp på uppfarten hemma så ser jag Louis bil svänga in på gatan. Jag hann,  tänkte jag för mig själv innan jag hoppade ut ur bilen.  Men till min förvåning var det bara Louis som hämtade upp mig. Jag hoppade in i framsätet och hälsade på Louis.

”hej” sa han glatt när jag satte mig i bilen.

”hej” svarade jag och kramade honom.

När vi hade åkt en liten bit sa Louis.¨

”du, jag tror att Niall gillar dig ganska mycket” just när ha sa så, så hajade jag till och tittade frågande på honom.

”Nej, det tror jag verkligen inte!” sa jag och såg nog ut som ett stort frågetäcken.

”Det tror jag, du ska se hur han tittar på dig. Vi ska till honom i kväll, alla kommer dit i stället för hem till mig och Harry” sa han med ett leende på läpparna.

”mad ska vi göra igentligen?” sa jag och kände att jag blev lite orolig när han sa att vi skulle till Niall.

”killarna har varit och köpt godis och hyrt filmer så det blir skräckfilms maraton ikväll” sa Louis

Louis perspektiv

Jag visste faktiskt innerst inne att Niall gillade Gabbie även om dom kännt varandra i bara några dagar vet jag att han tycker om henne väldigt mycket och jag ska fixa ihop henne med Niall. Hon är söt som socker och det är Niall också, såklart. I kväll bestämmde jag att vi skulle lämna dom ensamma och ja..  När jag väktes ur mina tankar så frågade hon.

”vilka filmer hyrde dom?” frågade hon, hon såg inte ut som ett frågetäcken längre vilket var bra.

”jag vet inte, jag var ju inte med” sa jag och blinkade med ena ögat.  

När vi svängde upp på parkeringen till våran lägenhet ringde Gabbies telefon och hon svarade på ett språk jag inte fattade ett skit av. Antagligen pratade hon med sin mamma eller pappa. När hon hade lagt på luren och vi klev ut ur bilen sa jag.

”vad var det där?” sa jag frågande, såg säkert ut som hon gjorde i bilen. Som ett frågetäcken.

”svenska ” sa hon och log medans vi gick mot porten och portvakten släppte in oss i lägenhetshuset.

Vi gick upp mot min och Harrys lägenhet för att jag skulle lämna mina grejer, jag hade Gabbie efter mig som en svans. Vi kom till dörren och jag tog upp min nyckel och vred om låset. Sen öppnade jag dörren och sa.

”välkommen till oss, ska bara lämna grejerna så sticker vi upp till Niall sen” sa jag och lämnade min jacka och hämtade laddaren till min iphone.

När vi kom upp i Nialls lägenhet så satt alla i soffan och väntade och när vi kom in sa Niall.

”äntligen, vet ni hur hungrig jag är?” sa han storslaget.

”Niall du är alltid hungrig” sa Zayn och alla skrattade.

Gabbie kom in i rummet och sa.

”hej på er!” sa hon och log stort och alla skyndade sig fram för att krama henne när det var Nialls tur så blinkade jag med ögat åt henne och sedan log mot dom andra som nog också fattade vinken.

 


Blev dialgoer på svenska den här gången tror att det blir mycket bättre så jag ska fortsätta med dom på svenska. Förlåt för den långa väntan, men nu har ni det kapitel 5. DEt går lite för långsmt fast detta var bara ett litet mellan kapitel :) xx

 






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback