The Moment - Kapitel 6

När vi kom upp i Nialls lägenhet så satt alla i soffan och väntade och när vi kom in sa Niall.

”äntligen, vet ni hur hungrig jag är?” sa han storslaget.

”Niall du är alltid hungrig” sa Zayn och alla skrattade.

Gabbie kom in i rummet och sa.

”hej på er!” sa hon och log stort och alla skyndade sig fram för att krama henne när det var Nialls tur så blinkade jag med ögat åt henne och sedan log mot dom andra som nog också fattade vinken.


 

 

 
 

 

 

 

 

 

Vaknade av ett sms som kom, jag tog upp telefonen och kollade och jag upptäckte snart vem smset var ifrån.

Från Niall: ¨

Hej, när slutar du idag? Xx Niall

Till Niall:

Klockan 12 vad tänker du på? : ) Xx

Jag upptäkte sen när jag knappat in ett svar att klockan var redan 8 och jag slängde benen över kanten och gick ner för trappan där Mamma, Pappa och Mathew till min stora förvåning så satt faktiskt alla tre och åt frukost. Jag frågade pappa.

”vad gör du uppe när du får sovmorgon om du vill?” sa jag trött och han drog på smilebanden.

”jag ska på möte i stan klockan 9, sovit gott gumman?” sa han och log.

”jupp, skulle inte va fel med sovmorgon dock” sa jag och mamma skrattade lite. Efter det så gick mathew upp till sitt rum och jag satt själv med mamma och pappa vid matbordet. Och samtalsämnet rullade på när tills jag var var tvungen att gå och göra mig klar, när jag kom in i rummet kom jag på mitt tidigare sms till Niall och jag kollade telefonen oh jag hade fått ett svar.

Från Niall:

Vill du hitta på något bara du och jag? Xx

Jag flinade lite för mig själv och svarade:

Till Niall:

Ja, gärna. Kommer du hit? Xx

Jag satte mig i bilen mot skolan och tänkte bara på hur skönt det ska bli med lov om en månad. Och sen kom pirret i magen när jag tänkte på att jag och Niall skulle träffas för första gången ensamma.

Väl framme på skolans parkering så ser jag Serena några meter bort, skyndar mig ut ur bilen och springer fram till henne och säger.

”redo för en skoldag?” sa jag och log.

”jag föddes redo” sa hon och jag brast ur i skratt vilken hon gjorde snart därefter.

”det där lät bättre i mitt huvud” sa hon och vi gick igenom skolans portar. När jag hämtar mina grejer i skåpet inser jag att jag har fått ett sms av Niall.

Från Niall:

Ta en ficka på starbucks? Hämtar dig hos dig klockan 1? Xx

Jag flinade och knappade in ett svar.¨

Till Niall:

Blir prima ballerina Xx

Dagen närmade sig mot sitt slut eftersom att den var så kort, en vanlig onsdag för min del. Nu var det ända jag tänkte på Niall, jag sa hejdå till Serena och gick ut till bilen och körde hem.

Väl hemma så packade jag min väska med parfym plånbok och lite andra vanliga väsk grejer. Kolade lockarna och sminket sen tog jag mina converse och gick ner för trappan och mötte mamma i dörren.

”är du redan hemma?” frågade hon förvånat.

”japp, slutade 12 idag” sa jag och log.

” varför ser du så glad ut?” frågade mamma mistsänksamt, jag hade inte tänkt att berätta men hon var min mamma och jag berättade allt för min mamma så jag var väll tvungen.

”jag ska iväg med Niall” sa jag och mamma tittade förvånat på mig.

”killen från bandet? Den blonda?” sa hon och titta fundersamt på mig.

”ja, han är här nu så det är bäst att jag går” sa jag och pussade mamma på kinden.

Jag gick ut mot hans svarta range rover och satte mig i framsätet och hälsade på honom genom att ge honom en kram.

”hey” sa han och log¨

”hej, kan vi inte äta lunch istället, har inte ätit än och känner jag dig rätt är du väll hungrig” sa jag och log mot honom och han log tilbaka och sa.

”jo, absolut, det kan vi göra! Vet en bra resturang” sa han.

”kan vi inte bara äta subway, blev så sugen på det”

”såklart vi kan, spelar ingen roll. Bara jag får mat är super hungrig”

”som vanligt alltså” sa jag och skrattade lite.

Vi parkerade utanför killarnas lägenhet efter att bestämt att gå ner till stan. Vi gick i lugn takt när jag kände något snudda min hand och jag tittade ner på den och sedan upp mot Niall och han log ett stort leende mot mig och jag log lika stort tillbaka.

Vi gick på gatan där jag visste att subway låg och då såg jag skylten och kunde nästan känn lukten på dom meters avstånd jag stog på. Vi gick in genom glasdörrarna och då kände jag hur hungrig jag var. Jag kollade på Niall och han frågade.

”vad vill du ha?” sa han och kollade sådär underbart så det fladdrade till i magen och jag svarade.

”jag vill ha den med skinka och kalkon, ljust bröd ” sa jag och log tillbaka. Sedan gick jag och tog dricka och ett bord. Sen kom han tillbaka med smörgåsarna och satte sig ner och började äta. Efter en stund när jag lagt ifrån mig min macka och sa.

”proppmätt” sa jag och det var lite mindre än halva kvar.

”redan?” sa han och kollade förvånat på mig.

”ja? Jag har inte lika stor mage som dig” sa jag och klappade mig på magen.

”sant, men får jag ta resten av din macka?” sa han och log mot mig.

”ät” sa jag och räkte fram det lilla som var kvar.

När vi var klara och började gå mot Nialls lägenhet sa han.

”ska vi gå och ta en milkshake på milkshakecity?” sa han och jag kände hur han tog min hand och jag tog den i ett löst grepp och vi flätade samman våra fingrar och sen nickade och log mot honom. Vi gick hand i hand på gatan där subway låg och hade kanske 30 meter till milkshake city. När vi var framme så öppnade vi dörren och då sa han i kassan med hög röst.

”Nialler!” ropade han och Niall släppte min hand och gick fram till honom och sa.

”Jakie” sa dom sen gjorde dom en såndär kram bara killar kan göra. Sen sa han.

”Jake det här är Gabbie”

”hej” sa jag och hälsade på honom och han sa.

” hej på dig, jag är Jake. Vad vill du beställa?” sa han snällt

”ehm, jag vet inte riktigt överaska mig har faktiskt aldrig varit här förut” sa jag och Niall gav mig en konstig blick.

”och jag tar det vanliga” sa Niall och blinkade med ena ögat mot mig.

När vi hade fått våra milkshakes så gick vi ut i det soliga London våren och Niall tog min han igen och sen sa han.

”ska vi gå upp till mig?” sa han och sen släppte min hand för att lägga armen om mina axlar istället.

”visst, jag fryser” sa jag och han pressade sig lite närmare mig.  I hans närhet kände jag mig trygg, jag tror att jag var lite kär jag kunde erkänna det för mig själv men det var något som fick det att fladdra till i magen när jag tänkte på honom.

När vi hade gått i 5 minuter och hade kommigt fram till deras port och portvakten släppte in oss. Vi tog hissen upp till Nialls våning eftersom han bodde på 3:je våningen  och vem orkade gå upp?  När vi kom till dörren stoppade Niall ner handen i fickan och tog upp nyckel sedan stoppade den i låset och vred om.

Vi kom in i Nialls lägenhet och jag klev in och tog av mig skorna. Jag tittade upp på Niall och han frågade.

”Vill du ha te?” sa han och han såg nog hur mycket jag frös. Jag nickade till svar och sedan gick efter honom in i köket. Jag satte mig på en av barstolarna i köket och tittade på honom medans han hällde upp te och satte på vattenkokaren.

Nialls Perspektiv.

Jag kände hur hon tittade på mig i ryggen medans jag satt på vattnet i vattenkokaren  och sedan vände jag mig mot henne och satte mig på barstolen bredvid och tittade på henne och sedan tittade hon på mig och log och jag log naturligt vis tillbaka sen sa jag.

”Har någon någonsin sagt till dig att du är väldigt vacker?”  Sa jag och jag såg hur hennes blick vände ner mot hennes händer och hur hennes kinder blossade upp i en lite mer rosa liknande nyans. Yes. Tänkte jag, jag fick henne att rodna och sedan vändes hennes ansikte upp och hon log ett stort leende.  Sen sa hon.

”du också” sa hon och log ett försiktig leende sedan tittade ner på sina händer igen. Jag vet inte men det kändes som om hon aldrig blivigt kallad vacker eller hade blivigt sårad av någon. För det var hon. Hon tittade upp på mig igen och sedan tittade jag in i dom klar blå ögonen och hon tittade in i mina. Det var som att drunkna i dom. Jag tittade ner på hennes läppar sedan började mitt ansikte röra sig närmare hennes och vi var bara några centimeter från varandras ansikte när jag frågar henne.

”Vad skulle du göra om jag kysser dig nu?” sa jag och log ett försiktigt leende.

”prova” säger hon och jag närmar mig hennes och känner hennes läppar mot mina. I en fjäder lätt kyss.  Jag kände hennes händer runt min nacke och mina händer flyttades ner till hennes midja och där satt vi. Ett underbart ögonblick sedan släpper vi taget om varandras läppar och våra anikten fortfarande är sådär nära varann och jag ler mot henne och hon ler tillbaka.

Vi sitter bara där och tittar på varann och jag var precis på att säga något när hennes telefon ringer och vi avbryts. Hon tar upp telefonen och svarar.

”hej, du kan jag ringa dig lite senare?” säger hon i telefonen och jag antar att det var hennes Pappa eller Ina.  Och personen i andra änden värkar att gå med på det för hon lägger på. Och sen säger hon.

”ehm, Niall jag tror tet är klart nu” jag skrattade till lite och det gjorde hon också och sen går jag mot köksskåpet och tar ner 2 koppar stoppar ner 2 te påsar och sen häller upp vattnet i kopparna. När jag är klar ställer jag koppen framför henne och frågar.

”vill du se på film?”

”visst” säger hon och tar sin kopp med till tven ställer koppen på bordet sen frågar jag.

”vad vill du se?” säger jag och tar ut film lådan oh ställer den på bordet. Hon tittar i lådan och sen tar upp en film ur lådan och säger.

”den” säger hon och håller upp Funny People.

”okej” säger jag och går fram och sätter på filmen. Sedan sätter mig lutad mot armstödet i soffan och hon kommer uppkrypandes i min famn och jag lägger armarna om hennes mage och har hennes händer på mina medans jag borrar ner mitt ansikte i hennes nacke. Jag drar med tummarna över hennes handleder och känner något och sedan tittar på hennes handleder och blir förvånad över det jag ser. Sen frågar jag.

”när gjorde du det här” frågar jag och hon ser ner på sina handleder.


Ohh, äntligen händer det någonting. vad tror ni? vad har hon gjort, inte så svårt att räkna ut.. Men varför ? 

Hoppas ni gillade det, poss xx






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback