The Moment - Kapitel 7

Tidigare: 

”den” säger hon och håller upp Funny People.

”okej” säger jag och går fram och sätter på filmen. Sedan sätter mig lutad mot armstödet i soffan och hon kommer uppkrypandes i min famn och jag lägger armarna om hennes mage och har hennes händer på mina medans jag borrar ner mitt ansikte i hennes nacke. Jag drar med tummarna över hennes handleder och känner något och sedan tittar på hennes handleder och blir förvånad över det jag ser. Sen frågar jag.

”när gjorde du det här” frågar jag och hon ser ner på sina handleder.


 

Gabbies perspektiv.

Jag hakade till när han frågade och jag tittade ner på mina handleder.  Jag förstod åp en gång vad han menade. Mina ärr. Dom jag gjort för Sarah den tiden var svår. Jag började röka skaffade fel umgäng sket i Ina. Men en dag så hände det som absolut inte får hända. Sarah gick bort och mina sår hade jag gjort ända sen dom räknade tiden på henne.  Såren blev djupare och djupare och när hon gick bprt hände det som inte får hända. Jag skärde för djupt, det blödde och Ina hittade mig på  badrumsgolvet. Sen den dagen har hon varit min bästa vän, henne har jag aldrig släppt taget om. Jag bet mig i läppen och vände mig och och tittade Niall i ögonen och han sa sedan.

”När gjorde du dom här?” sa han igen. Och tittade mig rakt in i ögonen.

”ehm” började jag oh sedan började jag berätta om Sarah och jag kunde inte förstå att jag satt och berättade om halva mitt liv för någon jag bara kännt i ett par dagar.  Tillslut hade jag berättat klart och jag kände hur en tår rann ner för min kind och Niall fångade snappt upp den med sin tumme och sen sa.

”varför berättade du inte att du hade en tvilling syster?” sa han och pussade mig på kinden.

” jag vet inte, hon är ju död. Så vad spelar det för roll om du fick veta det såhär?” sa jag och tårarna ran ner för min kind och jag lutade huvudet mot Nialls bröstkorg.

”jag vet inte, men du gör inte det här längre va?” sa han oroligt och tittade på mig.

”nej, det gör jag inte” sa jag och han log mot mig och sedan böjde ner sitt huvud mot mitt och gav mig en kyss, en perfekt kyss och jag besvarade den.

”bra” sa han och kysste mig igen.  Vi låg tysta en stund och sen frågar han.

”vill du gå ut på en riktig date med mig?” frågar han och jag tittade upp på honom och sen svarade jag med ett stort leende.

”ja, det är klart att jag vill” sa jag och la armarna om hans midja.

Vi kollade klart på filmen och när eftertexterna rullade så kännde jag Nialls tunga andetag mot mitt huvud och det tog inte lång stund innan jag somnade också.

Jag vaknade av att min telefon ringde och jag atog att Niall också vaknade. Jag tryckte på svara och svarade.

”Hallå?” svarade jag lite förrvirrat men hörde sen mammas röst och hon skrek nästan i hörat på mig.

”vart är du?!”

”jag är hos Niall sa jag ju” svarade jag.

”vet du vad klockan är ? ” sa hon och jag tittade på klockan som satt övanför dörrkarmen till köket. hon hade blivigt så mycket som halv 12.

”ja, nu vet jag det” sa jag och mamma svarade.

”sa jag komma och hämta dig? Eller kör han hem dig? ”

”jag tror att han kan köra hem mig, jag är snart hemma. Puss” sa jag och sedan la vi på och innan jag fattade att jag hade pratat svenska med min mamma så sa Niall.

”okej, du måste lära mig svenska. För jag antar att det är svenska” sa han och skrattade lite. Och jag skrattade också sen svarade.

”ja, det var det. Vad vill du veta?”  frågade jag .

” jag vet inte, låt mig tänka en stund” sa han och sedan kom jag på att klockan var mycket och jag verkligen va tvungen att åka hem.

”du, jag måste gå nu” sa jag och reste mig upp ur soffan. Och han följde med ut till hallen och ssa.

”jag kör dig” sa han och tog på sig sina skor och jacka.

”tack, men jag kan ta bussen annars” sa jag och han skakade på huvudet och sedan gick vi ut ur lägenheten och ner till hans bil. 

Vi stannade utanför mitt hus och jag vände mig mot Niall och sa .

”tack för allt” sa jag och ha log bara mot mig sen sa.

”det var inget, men jag hämtar dig klockan 7 på fredag” sa han och jag bara log stort och sedan kramade honom, länge. Sedan när  jag släppte tagen så kysste han mig på munnen och jag besvarade kyssen och sedan gick ut ur bilen och in i huset. 


Phuu, nu är Kapitel 7 uppe, vad tycker ni hitills ? Jag är själv ganska nöjd. hoppas ni gillar det :)






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback