The Moment - Kapitel 3

Tidigare

”hey!”

”Hey” svarade Ina glatt.

”it’s okey im staying here over the night right?” frågade hon, men I samma ögonblick så kom Niall bakom mig och resten av grabbarna.

”But i gonna sleep here so she has no place for you” sa han retfullt och log mot mig.

Medans Ina stog och nästan tappade hakan.

”Omg! One direction is in your house!” skrek hon nästan.

“yes?” sa jag frågande,

“yes? They are super famous”

”omg, its inberissing, and ofc you can stay here tonight, Naill is not gonna stay here but hes back tomorrow


 

 Jag vaknade av att mobilen ringde på högsta volym. Jag tog upp mobilen och det stod okänt nummer på mobilen. Jag tryckte på svara och.

”Hello” sa jag trött. Men personen i andra luren lät mycket gladare.

”Hey Gabbie!” hörde jag Niall säga glatt.

Jag vaknade till lite och blev genast mycket piggare när jag hörde vems röst det va.

”did i wake you up? ” sa han lite besviknare.

”yes you did, but it is okey,”

“good, me and the boys wonder if you and Ina want to go out and do something?”

“Yes, ofc we want.. come down here about one houre” svarade jag som nu hade vaknat till liv.

“okey, see you about an houre”

Nialls perspektiv:

Jag la telefonen brevid mig och killarna tittade på mig och sa..

”what did they say?” sa alla i mun på varandra.

”they want u sto be there in an houre” svarade jag glatt och log mot dom.

”i drive” skrek louis

”okey, calm down, we know that you drives!” sa Zayn lite smått irreterat.

Vi började gå ut mot bilen och skulle äntligen åka iväg till Gabbie och jag kunde inte annat än erkänna för mig själv att jag gillade henne mer än som vän, det där långa askblonda håret och den lilla kroppen. Ja stor var hon ju inte säkert ett och ett halvt huvud kortare än mig.

Gabbies perspektiv:

Jag var fortfarande trött som ett as och såg säkert lika dan ut, helt plötsligt kommer Matthew instormande i mitt rum och säger.

”Varför är killarna i One Direction i vårat kök?” nästan skriker.

”Men vad gör du här försvinn!” och Mathew som var nästan 2 huvuden längre än mig (1,90 och jag 1,65) så kände jag mig väldigt lite när jag står brevid honom trots att han är 3 år yngre än mig.

”Svara på frågan!”

”men dom jobbar med pappa och jag börjar lära känna dom, okej?”

”oj, ska du gå och bli populär nu också?”

”gash, kan du bara inte lägga av gå härifrån!” sa jag och äntligen gick han.

”can you please tell me what you two just fight about?” sa Ina med frågande blick.

“nothing, he’s just annoying”  sa jag.

“the guys are here so we maybe need to fix us now” sa jag och Ina tittade på mig med stora ögon.

“what?! Are they here now? “

“yes, so get up! Fast! “

“okey, sir” sa hon och skrattade, och det gjorde jag också.

Jag gick in i garderoben och stog där en stund och sedan valde jag ett par ljusa jeansshorts, ett rosa randigt linne och mina vita låga converse. När vi kom ner för trappen så satt killarna i köket och pratade med Mamma, Pappa och Matthew medans dom alla tre drack kaffe förutom Matthew han drack som vanligt apelsin juice.

”goodmorning girl, have you sleep well ?” frågade papa vänligt.

“yes” svarade jag glatt.

”hey boys” sa jag lite gladare.

Inas perpektiv

När jag kom ner i köket ser jag killarna sittandes där och jag kollade på deras kläder och sedan på mina, jag hade dragit på mig ett par svarta shorts och en vit spetströja så jag hade en tubtopp under och sen såg man magen med min navelpercing hängandes.

Jag hörde ina säga hej och pojkarna svarade.

”hey girls” svarade pojkarna i kör.

”hey” svarde jag lite blygt.

”we are just going to eat some breakfast, do you guys want something? “ frågade Gabbie.

“no were fine” sa Liam

“okey” sa Gabbie

Gabbie gick mot skafferiet och tog fram flingor och o’boy och bröd, sen gick hon till nästa skåp och tog fram 2 skålar och 2 glas.  

När vi ätit färdigt så frågade killarna, eftersom det inte var något fint väder ute så frågade dom.

”are we gonna watch a movie, it’s not the best wheter outside” frågade Niall.

“sure, Me and Niall are going fix candy and movies, Zayn Ina and Liam you fix tacos to the night and Louis and Harry  fix lunch” sa Gabbie

Gabbies perspektiv

“okey, let’s go gabbie” sa Niall¨

“okey,”

Jag gick och tog på mina låga vita converse och gick ut mot min bil. och jag satte mig i förar sätet och Niall  i passagerar sätet. Han log mot mig och jag log tillbaka. Vi körde sakta ut från utfarten och sedan mot närmaste video butik.

”when did you move from sweden?” frågade Niall plötsligt.

“ I moved here when I was 5 I think, dad got a job and mom don’t want to live alone in Sweden so we also moved here”

“but then you lived here for a long time, and you are 18 teen now?”

Jag nickade och log mot honom, och han log tillbaka.

”Yes, i’m 18 teen now” sa jag med ett leende på läpparna.

”and you are?” frågade jag, eftersom jag inte hade en aning om hur gammal han va.

”im 18 teen, but I'll be 19 in September” sa han med ett stort leende på läpparna.

”okey,”

Niall var en väldigt söt kille, jag kunde inte annat än erkänna för mig själv att han var underbar. Jag visste inte om jag gillade han mer än som kompis, men det var något jag inte kunde sätta fingret på. Något var det jag älskade med den killen.

”so, we’re here, what move do you like?” Frågade Niall.

“I love hororfilms, that’s my favorite besvarade jag frågan .

“okey, we fix 5 movies then? “

“that’s good, 2scary ones, and 3 other” sa jag till Niall och han log mot mig och nickade.

När vi var klara i butiken så gick vi ut mot bilen och då kommer ett fan fram till Niall och pekade på mig och frågade.

”who is that?” sa hon tillräkligt högt för att jag också skulle höra, jag vände mig snabbt om och kollade på flickan i 13 års åldern som hade kort blont hår glasögon och en söt klänning på sig.  Tillslut så svarade Niall på frågan.

”thats my friend Gabbie”

”hey” sa jag lite glatt och vinkade. Hon tittade lite ilsket på mig och vinkade inte tillbaka, ho nverkade inte alls gilla mig.

Han förklarade att jag bara var hans kompis och sedan tog jag ett foto sen skrev Niall en aoutograf. Och efter en 15 minuter kunde vi äntligen åka hem.

När vi kom hem så satt alla redan i soffan och väntade.

”finally, we’re have you been?” frågade Harry.

“in the video store?” svarade Niall

“you stopt in Nandos right?” sa Louis.

“no, we met a fan, and she hates me” Sa jag lite förvånat

“our fans hates our friends who are girls” Sa Zayn.

“btw, what did you take for movies?” Frågade Liam för att byta samtalsämne.

”Paranomal Activity 3, fragile, Love actully, Just go with it and Jack and Jill” sa jag och visade filmerna. 


Äntligen, förlåt för den långa vänte tiden, ska börja på 4 på en gång! Ska bli bättre på att uppdatera jag lovar, kommentera gärna vad ni tycker om det här kapitlet.

poss xx






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback