The Moment - Kapitel 19

Bild 1: Niall i range rovern | Bild 2: Fish and Chips | Bild 3: Gabbies hår | Bild 4: Gabbie och Niall som lagar mat. (fast dom har tröjor på sig) 

Tidigare:

”hej på dig, det var ett tag sen jag såg dig nu” sa hon och Ina kollade på min mamma och sa.

”hej, ja det var det typ förra veckan” sa Ina och skrattade lite. 

”hej Ina” sa pappa och tog hennes hand och sen rufsade henne i håret. Mina föräldrar visste hur jobbigt hon haft det och såg upp till henne på det sättet och därför hälsade alltid på henne på det här sättet.    Jag tittade på hunden och sen frågade jag min mamma.

”Hur fick ni med henne hem?” sa jag och tittade på valpen jag hade i min famn.

”vi har haft henne tingad sen hon föddes vi sa bara inget till er” sa mamma och satte sig på köksstolen bakom mig.  Ina kom fram och satte sig på knä framför mig och klappade henne på ryggen. Jag släppte ner henne på golvet och hon tassade iväg med nosen i backen. 


Nialls Perspektiv.

Klockan var 7 på morgonen och jag var på väg till våran replokal i västra London och skulle börja träna för våran US tour som var om ungefär tre månader.

-

Jag kom innanför dörren till lokalen och möts av Liam som gnuggar sig i ögonen och sen säger.

”Helloo Nialler” säger han och vi gör en high five. Jag fortsätter in i replokalen och ser Harry och Louis ligga och sover på golvet och sen kommer Zayn från höger och ropar minst lika högt.

”Niaaaaallllerrrr” ropar han och Harrys huvud tittar yrvaket upp och säger.

”shhhhh” och sen viker ner huvudet igen och blunder och Zayn och jag brister ut i skratt. När vi står och skrattar kommer våran danska röst coach Helene in i rummet och säger.

”vad skrattar ni åt?” sa hon när hon kom in i rummet. Vi nickade ner mot Harry och Louis som låg och sov och sen skrattade hon också och sen kom även Liam in i rummet och skuttade fram till Harry och Louis och väckte först Louis genom att ruska lite på honom men när det kom till Harry var det betydligt mycket svårare.  Tillslut gick Louis och la sig på honom och sa.

”curly, wakie wakie” sa han och nöp honom i kinderna så att han ryckte på näsan och slog upp ögonen. Och satte sig upp och ruffsade sig i håret en gång. 

Efter en stund kom Louis och la armen om på min axel och sa.

”gabbie då?” sa han och jag ryckte på axlarna och sa.

”har inget att säga, ni vet allt” sa jag och tittade mot Louis och log. Han himlade med ögonen och suckade lite och sen gick vi bort till Helene och dom andra.

Gabbies perspektiv.

Jag och Serena gick tillsammans i korridoren mot skolans cafeteria.  Det som stod på lunch menyn idag var fish and chips och det var helt klart ätbart och gick ner i min mage utan problem. Serena gick bredvid mig med sitt fiol fodral på axeln och förberedde sig på nästa lektion som var musik. Ett långt pass där alla övade till ”skolavslutningen” om man nu kunde kalla det så. Jag skulle ha ett sång solo där jag själv hade valt att spela och sjunga Summer Love av One Direction.  Vi kom till kön där alla tog brickor och sen mat och vatten. När vi var klara i kön stod vi och letade bord med ögonen och vilket var väldigt svårt eftersom att nästan alla bord var upptagna. Tillslut hittade vi ett bord där även två personer till satt och det var Ashley och Caroline som gick foto och data teknik istället.

”hej” sa jag när jag hade ställt min bricka med mat på bordet och satt mig ner bredvid Serena och Caroline. 

”hej” svarade Ashley och log mot mig.  Jag började äta av min mat. 

”hur går det med repetitionerna till uppträdandet du ska ha på avslutningen?” frågade Caroline och jag tuggade ur det jag hade i munnen och sen svarade.

”det går bra, nu är det bara Accord bytena som ska sitta” svarade jag och log stort mot Caroline.

”hallå du, jag har hört och sett dig i tidningen med Niall Horan.. Känner ni varann?” sa Ashley plötsligt och jag satte nästan en av dom friterade fisk bitarna i halsen och visst inte direkt vad jag skulle svara.  För jag antog att hon var ett fan.

”ja, eller dom jobbar med min pappa” sa jag och tittade på henne.

”men ni har ju setts hålla hand och kramas och bowla tillsammans och det finns massor av bilder på dig när du går ut ifrån hanns lägenhet” sa hon och jag blev svagare i huvudet och visste verkligen inte vad jag skulle svara på allt som flög ur henne. Jag tittade med stora ögon på Serena och hon ryckte på axlarna och skakade på huvudet.

”ja, jo, jag var och bowlade med killarna alltså allihopa och jag håller honom inte direkt i handen utan jag skulle bara ta bilnyckeln” ljög jag, för fick dom reda på det skulle hela skolan veta i loppet om en timme.  Dom nickade mot mig sen tog sina brickor och reste sig och sedan sa.

”ja, vi ses” sa hon och sen vinkade med ena handen och gick iväg tillsammans med Caroline.

”när ska ni gå ut med det, du kan ju inte ljuga ihop sånt här hela tiden” sa Serena som satt bredvid mig. Jag ryckte på mina axlar och sa.

”jag vet inte, jag ska prata med honom sen. Dom åker ju på tour snart” sa jag och kom då på att min pappa var deras producent får en tid nu. Undrar om han ska åka med. Får ta det sen.

”jaha, vart då?” undrade Serena och medans jag svarade så tog hon en utav de friterade fisk bitarna och stoppade i munnen.

”USA, dom är borta i 3 månader” sa jag och suckade sen drack en klunk ur min juice.  Och sen tog upp min Iphone ur fikan och såg att jag hade fått ett sms av Niall.

--

 From Niall:

Hej babe, har du bilen idag? Xx

To Niall:

Nope, det har jag inte. Pappa var tvungen att åka på något möte i Manchester. Xx

--

Svarade jag och sen fortsatte Serena prata.

”jaha, men får du åka och hälsa på då? Du kommer ju knappast klara dig i 3 månader, men när åker dom då?” frågade hon.

”jag vet inte, tror inte att jag kommer få åka dit själv, du vet ju hur pappa är. Dom åker om 3 månader” svarade jag och sen hörde min telefon viberera på bordet.

--

From Niall:

Ska jag hämta upp dig sen? Xx

To Niall:

Ja, kan du göra det? Jag slutar klockan 2 : ) xx

--

”jaha, är du klar?” frågade Serena, jag nickade och ställde mig upp och tog med min bricka och slängde det som var kvar och ställde den på i brick stället.

”vad har du för sista lektion?” frågade jag Serena.

”matte, vad har du?” sa hon och drog en djup suck.

”mussiikkk” sjöng jag i en harmonisk tonart.

”jag tror faktiskt att jag börjar nu, men vi ses senare” sa jag till Serena och gav henne en kram och sen gick jag åt andra hållet ner mot musiksalen. När jag kom in i rummet så möttes jag av våran musik lärare Marcus stora leende och sen Amanda och Emelies leenden och deras röster som sa i munnen på varandra.

”heej” sa dom samtidigt. Nog med att dom faktiskt var tvillingar men när dom sa något samtidigt så var det bara läskigt. Jag gick och hämtade min gitarr som jag ställt där från repetitionen igår sedan gick jag och satte mig bredvid Emelie och Amanda.  Marcus ställde sig på den lilla scenen som fanns i den ganska så stora salen och sen började prata.

”hej på er! Idag så ska vi köra igenom hur hela avslutningen kommer att se ut. Dom som går ut i år kommer att få välja en låt som ska spelas i bakrunden när dom gå upp och tar i mot sina betyg osv. Ni som ska börja 3:dje ring ni har ansvaret för allt sång och spelande. Allie, du har ju One Directions låt Little Things att sjunga och Gabbie ska spela till den och sen har du har Alphavilles låt Forever Young” sa Han och hade fortfarande ett stort leende på läpparna.

”Gabbie och Allie kan ni komma upp på scenen?” sa han och jag reste mig upp och tog med mig min gitarr och gick upp på den minimala scenen och sen hämtade Marcus en stol till mig som skulle sitta ner och spela till Little Things.

”så, Gabbie du kan accorden till Little Things? Och Allie du kan texten?” frågade han och vi båda nickade mot honom och sen satte jag mig ner på stolen och greppade min gitarr och lade första accorden och Allie började sjunga.

”Your hand fits in mine like it’s made just for me. But bear this in mind it was meant to be. And I’m joining up the dots with the freckles on your cheeks and it all make sense to me”  sjöng hon och hon var en otroligt duktigt sångerska och det lät väldigt vakert och medans hon sjöng och jag satt med gitarren och gjorde mina plock komp Accord så lät det väldigt bra. Och ajg satt faktiskt och spelade min pojkväns låt på gitarr. Hon sjöng sista versen.

”I won’t let these little things slip out of my mouth,  But if it’s true, it’s you, it’s you they add up to, I’m in love with you and all your little things”

Så slutade jag spela och hon slutade sjunga och våran musiklärare klappade händerna och sa.

”fantastiskt tjejer, fantastiskt! ” sa han och sen fick alla att klappa händerna.

”Gabbie, nu är det din tur. Alle du kan gå ner och sätta dig igen och Gabbie du sitter kvar här och kör igenom låten” sa han och ja satt kvar på min stol och sen började ta dom fösta accorden och sen sjöng.

”Let’s dance in style, Lets dance for a while Heaven can wait for only watching the skies, Hoping for the best but expecting the worst. Are you going to drop the bomb or not? Let us die young or let us live forever. We don’t have the power but we never say never. Sitting in sand pit, life is a short trip. The music for the sad men, can you imagine when this race is won, turn our faces into the sun. Praising our leaders we’re getting in tune. The music’s played by the madman” sjöng jag sedan fortsatte hela låten igenom.

-

Lektionen var slut och jag gick med min gitarr i handen och skulle upp till mitt skåp för att hämta min väska och min jacka.  Den svarta skinnjackan jag hade tagit på mig ångrade jag att jag hade tagit. Jag hade tagit på mig ett par ljusa jeans och ett vitt pösigt linne med en mörkblå kofta utanpå och gjort några enkla lockar i håret.  

När jag hämtat allt och lagt ner min gitarr i mitt gitarr fodral och sen fiskade upp min Iphone ur jeans fikan såg jag att jag hade fått ett sms av Niall.

--

From Niall:

Kommer du någon gång? Står utanför och väntar, puss x

To Niall:

Är på väg ut, puss x

--

Jag gick ut från skolans portar och letade efter Nialls svarta Range Rover och när jag hittade den så gick jag mot den och när jag var nästan framme så hörde jag en tjej ropa efter mig.

”Gabbie” hörde jag jag vände mig om och där kom Serena och när hon såg att jag kollade på henne så började hon springa och sprang ända fram till mig.

”hej, jag har lite bråttom.. Niall väntar” sa jag och Serena svarade andfått.

”jaha, okej.. jag som trodde att du skulle ta bussen” sa hon och sen gav mig en kram och sa.

”vi ses” sa hon och jag nickade och sen vände mig om och gick ända fram till Range Rovern och öppnade dörren och möttes av en glad Niall.

”hej” sa han och jag svarade.

”hej” sa jag och sen böjde han sig fram och gav mig en puss.

Vi satt i bilen och hade precis lämnat skolans parkering och jag visste att jag vile prata om det här med officiella. Men jag visste inte hur, jag hoppades på att han skulle säga att han hade intervju och så. Men eftersom han inte hade sagt det än så kommer han säkert inte säga det heller. Men vad visste jag.

”ska vi åka hem till dig?” frågade han och la sin hand på min.

”visst, kan inte du göra någon mat till mig, snälla” bad jag för jag kände hungersuget i magen.

”du får hjälpa till” sa han och sen flyttade sin hand från min till växelspaken.

Vi svängde upp på min gata och parkerade bilen utanför mitt hus och sedan gick in.  När vi hade tagit av oss skorna och jag hade hängt av mig min jacka och hade gått en bit in i huset så jag var i nästan i vardagsrummet. Så vänder hör jag hur Jackie kommer tassande från köket och sen Niall som säger.

”hej, Gabbie vems är den här?” sa han och sen lyfter upp den i sin famn.

”våran, den heter Jackie, mamma och papap kom hem med den igår” sa jag och sen gick mot köket för att kolla i skafferiet om vi hade något som var ätbart.

”carbonara?” frågade jag Niall som fortfarande satt med valpen i famnen.

”visst” sa han och sen släppte ner valpen och gick mot mig och sen slingrade sina armar runt min midja bakifrån. Jag hade redan ställt fram allt som behövdes, spagetti bacon och äggpaket och sen mjölken. Jag vred mig ur Nialls grepp för att kunna ta fram en stekpanna och en kastrull. Och när jag gjort det så fyllde jag upp vatten i kastrullen och sen sa jag till Niall.

”kan du steka baconen?” sa jag och han nickade till svar och sen började öppna förpackningen den låg i. Jag la ner pastan i vattnet och satte på värmen och sen lät det va. Jag ställde mig bakom Niall och slingrade mina armar runt hans midja och vilade mitt huvud mot hans rygg. Den stora längdskillnaden var ganska så stor och efter han hade lagt all bacon i stekpannan och slagit på värmen så vände han sig om och jag kände hans händer i min svank men dom stannade inte där utan dom rörde sig ner mot mina bakfickor och han stoppade ner sina händer i mina bakfikor och sen böjde sig ner för att kyssa mig vilket han lyckades väldigt bra med. Vi sammanlänkade våra läppar och dom rörde sig tillsammans en lång stund och jag lade upp mina armar runt hans hals och pillade med håret i hans nacke. När vi hade avslutat kyssarna så stod vi bara där och höll ögonkontakten och jag sa tillslut.

”uhm, har du fortfarande koll på baconen?” sa jag och han gjorde en hastig rörelse och släppte mig och sen rörde lite baconen så dom vände på sig.  Jag skrattade lite åt hans hastiga rörelse och sedan började han leta i lådorna och sen frågade han.

”vart har ni en sån man tar spagetti med?” sa han och jag svarade.

”tredje lådan nedifrån” sa ajg sen ställde mig bredvid honom igen och rörde lite i baconen medans han rörde om i spagettin.


Sådär! kapitel 19 uppe. Hoppas ni gillar det! pussss! xxx :)

 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback