The Moment - Kapitel 20

Bild 1: Gabbies Häst Grande | Bild 2: hennes hoodie | Bild 3: En bild på hennes häst Shimpy (bara hästen menar jag)  | Bild 4: Bild på hennes sto Newa | Bild 5: Niall påväg till affären |Bild 6: Ellen Degeners Show |

Tidigare: 

”uhm, har du fortfarande koll på baconen?” sa jag och han gjorde en hastig rörelse och släppte mig och sen rörde lite baconen så dom vände på sig.  Jag skrattade lite åt hans hastiga rörelse och sedan började han leta i lådorna och sen frågade han.

”vart har ni en sån man tar spagetti med?” sa han och jag svarade.

”tredje lådan nedifrån” sa ajg sen ställde mig bredvid honom igen och rörde lite i baconen medans han rörde om i spagettin.


 

Med mätt mage satte jag mig i soffan med Niall och automatiskt gled ner i hans knä så han vilade sitt huvud mot soffans armstöd och jag låg med huvudet på hans axel. Och hade mina händer på hans som vilade på mina höfter. Jag hade fjärrkontrollen i handen och bläddrade bland kanalerna. Vi stannade där det var Ellen Degeneres show. Och där dom var ute i någon sorts park och då såg jag ett ansikte jag väl kände igen. Eller snarare fem ansikten jag kände igen.

”det är ju du!” sa jag och böjde upp mitt huvud så jag sneglade lite på honom och han böjde ner sitt huvud så han pussade mig i håret och sa.

”jag vet” sa han och trummade med fingrarna  på mina höftben. Efter halva showen hade gått så knackade det på dörren. Och jag reste mig upp och kollade på Niall och sen gick och öppnade dörren. Och när jag öppnade och såg vem personen som stod på andra sidan dörren var kastade jag mig om halsen på henne och sa.

”mormor, vad gör du här?” sa jag och min mormor som bodde kvar i Sverige stod faktiskt utanför min dörr just nu. Sen hör jag fot steg bakom mig och sen när jag vänder mig om för att titta om det var Niall eller Matthew som hade gått ut från sitt rum. Men det var Niall som stod där. Min mormor var ändå ganska cool för att vara 63 år.  Och engelska pratade hon som tur var.

”hej hjärtat! Jag är på affärsresa och nu är den slut så jag tog ledigt en vecka och tänkte att jag kunde hälsa på mina barnbarn” sa hon och sen gick in i huset och ställde ifrån sig väskan.

”mormor, det här är min.. ”

”pojkvänn? Jag tror det går bra att kalla oss det nu” viskade han mig i örat. Jag nickade mot honom och sen fortsatte.

”mormor min pojkvän Niall” sa jag och log mot henne sen ställde mig närmare Niall.

”ja, hej jag är Gabriellas mormor Christina”  sa hon och sträckte fram handen för att hälsa på honom. Och han sträckte också fram handen och sa.

”hej” och log sitt väldigt gulliga leende. Sen sa.

”jag ska bara hämta ett glas vatten” sa han och pussade mig på kinden sen gick och in i köket och min mormor sa.

”är inte det han från det här pojkbandet alla gillar nu för tiden?” sa hon och jag nickade och sa.

”jo det är det” sa jag och log stort.

”vilken kille du har hittat, han var ju jätte söt” sa hon och log också stort mot mig.  Jag log också stort tillbaka och nickade sen tog hennes väska och bärde upp den för trappen in till gäst rummet och hade Mormor i släptåg.

”huset har inte förändrats någonting” sa hon när hon satte sig på sängen i gäst rummet.

”nej, det har ju inte det. Vad skönt att ha dig här” sa jag och satte mig sen bredvid henne på sängen och la en arm runt henne. Hon nickade sen gav mig en kram.

”är Matthew hemma?” frågade hon och ställde sig sedan upp.

”japp, det är han. Kom vi går ner så säger jag till honom att komma ner” sa jag sen gick ut från gästrummet och gick så jag stod utanför Mathews rum. Jag knackade på dörren sen öppnade den försiktigt och så han sitta vi sin dator.

”matt, mormor är här ska du ta och komma ner? ” sa jag.

”visst jag kommer snart, du finns det någon mat?” sa han och snurrade ett varv med skrivbordsstolen så han hamnade åt mitt håll. Jag nickade som svar och sa.

”ja, jag och Niall gjorde carbonara” sa jag och sen gick in i hans rum och satte mig på hans säng.

”är han här nu?” frågade Matthew och reste sig upp och var på väg ut ur rummet och jag ställde mig upp och gick efter.

”ja, det är han och mormor” sa jag och då började han springa ner från trappan.  När jag var nere så såg jag Matthew så och krama våran mormor och som alla i den här familjen fick efter så var mormor också väldigt kort. Och pappa och Matthew var som jättar båda två. Niall satt vid matbordet med sitt glas vatten när jag hade kommit ner igen.  Jag gick fram till honom och ställde mig bakom stolen och började pilla med hans hår.  Sen pussade honom på huvudet och satte mig i hans knä.

”hej” viskade han i mitt höra och sen pussade mig på halsen.

”hej” viskade jag tillbaka.

”får jag ta av carbonaran?” frågade Matthew.

”ja, men du behöver nog värma den i mikron innan” sa jag och log mot honom och han log tillbaka. Sen kom mormor också och satte sig på andra sidan av matbordet.

”är det okej om vi går upp?” frågade jag Niall. Han nickade och log mot mig sen reste jag mig upp från hans knä och sen började vi gå upp för trappan och in till mitt rum.   Niall fångade upp mig så jag låg över hans axel och jag skrattade högt till och sa.

”Niall, släpp ner mig!” skrek jag samtidigt som jag skrattade högt.

”va, sa du något?” sa han och fortsatte springa runt i mitt rum.

”seriöst Niall, släpp ner mig” sa jag och skrattade fortfarande men äntligen stod han stilla och sa sedan.

”det kommer kosta en puss” sa han och jag fnittrade lite och sa sen.

”det kan du få hur många du vill bra du släpper ner mig nu” sa jag och äntligen släppte han taget han hade om mina låt och jag gled sakta ner mot marken och stod snart på fötterna.  Jag satte mig ner på säng kanten efter blivit plötsligt väldigt yr när han satte ner mig på marken. Antagligen för att allt mitt blod rann ner från huvudet nu. Jag tittade upp på Niall och såg hur han putade med läpparna och sen gjorde en ledsen min mot mig på skoj. Så jag ställde mig upp på tå och pussade honom lätt på läpparna och sa sedan.

”jag måste åka ut till mina varelser på 4 ben, ska du med?” frågade jag och ställde mig framför honom igen. Och han tog sina händer på mina kinder och sa.

”måste jag?” sa han och höll fortfarande sina händer på mina kinder så mina kinder trycktes ihop lite och jag såg ut som om jag var världens knubbigaste unge ungefär. Och jag svarade.

”jag frågade om du ville, inte att du skulle” sa jag och skrattade sen för jag hörde hur min röst lät när jag hade mina kinder så där.

”okej, jag åker hem så lagar jag mat så kommer du hem till mig när du är klar och sen äter vi mat hos mig” sa han och jag nickade och sa.

”okej, visst.. Men kan du släppa mina kinder nu? ” sa jag och han skrattade så hans tandställing syntes lite grann och sen pussade mig på näsan och sa.

”jag tyckte du var väldigt söt men okej då” sa han och släppte sedan mina kinder. Och jag gick iväg och hämtade mina häst kläder. Jag satte mig på sängkanten och satte på mig ett par grå rutiga rid byxor med svart läder där bak. Ett par svarta ridstrumpor med svenska märket CRW på. Och ett vitt linne och utanpå min gråa wezc hoodie med ett rosa tryck på. Sen sa jag till Niall.

”kan du göra flätor?” sa jag och han tittade förvånat på mig.

”tror du själv att jag kan det? Jag har bara min mamma som är tjej i min familj och en storebror. Men visst jag kan prova, har provat göra en på Lou en gång” Lou var om jag fattat rätt deras stylist som följde med dom över hela världen. 

”kom och sätt dig här framför mig då” sa han och jag gick och satte mig på knä framför honom och borstade håret så att lockarna jag hade gjort i morse försvann eller i alla fall det mesta av dom. Sen så gav jag Niall min hår borste. Då kom tanken att jag precis hade bytt om framför Niall. Tanken gjorde så jag rodnade lite för mig själv men det var så lite så det knappt syntes.

”aj!” skrek jag till efter att Niall fått tag i ett känsligt hårstrå i nacken.

”oj, förlåt.. du det här går inte bra” sa han och började skratta. Och det gjorde jag också. Och sen ställde mig upp och gick till spegeln. Jag borstade snabbt upp mitt hår i en hästsvans. När jag var klar och stod och bara kollade på mig själv i spegeln kommer Niall och kramar mig bakifrån. Hans händer runt min midja och haka mot min axel är den behagligaste känslan jag har haft på länge. Jag stod fortfarande och kollade i spegeln och när han stod där log jag svagt mot mig själv i spegeln och Niall sa.

”vad tittar du på?” sa han och tittade också in i spegeln.

”mig själv” sa jag och tänkte på mig själv ännu mer. Jag kom då på att jag faktiskt hade kvar min navel piercing och att jag fick ta bort plåstret nu. Så jag drog upp tröjan lite och sen stod där och tittade på min mage ett tag och märke själv att jag inte var så här smal sist jag kollade mig själv i spegeln. Men det var inget jag hade något i mot. Jag själv förstod inte att jag kunde se ut så här efter som det jag åt var mängder. 

Jag tog tag i kanten på plåstret och drog sen försiktigt för att min hud följde med men Niall sa.

”du vet att det gör ondare om du drar sakta va?” sa han och ställde sig framför mig i stället. Och tog tag i min handled och innan jag hann säga till så drog han den neråt och plåstret försvann. Och jag tittade upp i spegeln igen och kollade på min ny piercade navel.

”Niall vi borde åka nu” sa jag och tittade honom i ögonen. Dom man kunde smälta i.

”ja det borde vi” sa han och la sina händer på mina axlar framifrån och sen lutade sitt huvud ner mot mitt och kysste mig länge. Och sen gick vi ner till köket där fortfarande Matthew och mormor satt och nu hade även Mamma och Pappa satt sig vid köksbordet.

”hej gumman, har du tagit bort plåstret nu så jag kan få se?” frågade mamma när vi klev in i köket.

”hej, ja vågar du titta då? Det är rött svullet och massa var omkring också” skojade jag och jag såg hur mammas ansikte förvandlades till en konstig min som om hon var förstoppad eller så. Sen skrattade Niall i  från köksbordet som hade satt sig bredvid min Pappa.

”mamma, jag skojar” sa jag och sen drog upp min lite förstora tröja så min navel visades.

”snyggt” sa hon och log stort när hon tittade upp mot mig.

”ska du ut till hästarna?” frågade mormor och jag nickade mot henne och sa.

”japp, dom tar ju inte hand om sig själva direkt” sa jag och log.

”kommer du?” sa jag till Niall och då sa pappa.

”så hon tvingar med dig som sällskap?” sa han och Niall skakade på huvudet och svarade.

”nej, jag ska hem” sa han och jag fortsette sen.

”så jag åker dit när jag är klar” sa jag och vände mig om och började gå ut mot hallen men jag hann inte långt innan mamma hann fråga.¨

”men ska du inte byta om först, du kommer ju vara alldeles hästig när du kommer där ifrån” as hon och alla skrattade när hon sa ordet hästig. Men det hon menade med det var u såklart att jag skulle lukta häst.

”men strunt samma, det är bara Niall” sa jag och han skrattade till och det gjorde dom andra också.

”men hejdå!” sa jag och fick svar av alla samtidigt och gick sen till hallen och tog på mig mina stall skor. Och min fodrade väst eftersom klockan var ändå 5 och inte så jätte varmt ute fast det var början av juni. Och bara tre veckor kvar till det var det bästa lovet på året och jag var fri från läxor och tidiga mornar.

När jag kom utanför dörren så sa Niall.

”vad menade du med bara jag, är jag så bara?” sa han sarkastiskt.

”nej, du är inte så bara. Men jag tror du tycker om mig fast jag luktar häst” sa jag och ställde mig framför honom och tittade in i dom där ögonen och bet lite löst i min läpp och la upp mina händer på hans bakhuvud och drog fingrarna genom det korta håret som fanns där och sen ställde mig på tå och kysste honom.

”du har rätt, vi ses sen okej?” jag nickade sen tryckte på min knapp på bilnycklen och bilen blinkade till och jag satte mig i förarsätet. Och innan jag började köra iväg så tog jag upp mina vita iphone ut fickan och skrev en tweet.

”Stable time, my prince is cooking dinner for me tonight. So cute! Xx”

 

Nialls Perspektiv.

Jag körde ifrån Gabbies hus på väg mot affären för att handla lite saker som var nödvändigt till middagen ikväll. Jag körde upp på parkeringen till affären och gick innanför dörrarna och tog en handlingskorg. Jag plockade med mig ett paket kött och ett paket pasta, nutella, jordgubbar och lite godis som jag kunde ha för mig själv när Gabbie hade gått.

-

Jag klev innanför dörren till min lägenhet och tog av mig mina sneakers och hängde av mig min jacka och klev in till köket och packade upp mina kylvaror och ställde nutellan på bänken och jordgubbarna i frysen. Jag satte mig i soffan och la upp mina fötter på vardagsrumsbordet och slog på tv där en gammal disney film spelades. Precis när jag skulle klicka mig in på telefonen ringer den och ett okänt nummer dyker upp på skärmen och jag trycker på svara.

”Niall Horan” svarade jag i telefonen. Och en kvinnoröst hördes i andra luren.

”hej, jag heter Elisabeth ringer från st Thomas Hospital, gällande Gabriella Clark” sa hon och mitt hjärta stannade och var på väg upp från halsen.

”vad har hänt?” var det ända jag fick fram.

”hon var med i en bilolycka och vi skulle vänligen be dig att komma hit” 


Dom dom doooom! vad tror ni har hänt? 

Tycker jag har kommigt långt i den här nu. Börjar gilla den själv hoppas alla som läser den tycker om den! :)  

pusss! 






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback