The Moment - Kapitel 40

Tidigare:
Niall in i köket från vardagsrummet. Mannen som kom in hade skjorta och ett par lite finare byxor på sig jag antog att det var Nialls styvpappa. Niall gick och hälsade på honom i en kram eller ja kram och kram. När två killar lägger ena armen om varandra och sen klappar eller dunkar på varandras ryggar. Jag stod och log och han log också när han såg mig. Maura la en hand på min axel och sa.

”chris, det här är Gabbie” sa hon och jag gick fram till honom och sträckte ut min hand och han tog den mjukt och sa.

”jag är Chris styvpappan” sa han och log ett stort och vänligt leende mot mig och log tillbaka och sa.

”ja, jag är Gabbie flickvännen” sa jag och log så mina tänder syntes. Han log och sen tittade på Niall glatt och sen tillbaka på mig igen när han släppte min hand gick han mot sin fru Maura och kysste henne på kinden och Niall gjorde likadant med mig fast han stannade med sin hand vid min midja och drog mig lite närmare honom. 



Jag och Nialls mamma och styvpappa pratade mycket och hade kommit bra överens och haft ganska kul. Nervositeten jag hade innan hade försvunnit och nu var det bara två stycken kvar att träffa. Hans bror Greg och hans flickvän jag inte riktigt kom ihåg namnet på. Niall kom fram till mig och la armen om min midja och sen lutade jag hela mig mot honom och han pussade mig på huvudet flera gånger och efter en liten stund hörde vi hur det plingade på dörren och sen ett handtag som trycktes ner och hur dörren öppnades och stängdes.  Sen kom en mörkhårig gestalt in i köket som jag antog för att vara Nialls storebror och efter sig hade han en lite mindre blond tjej. Hon kom in med ett stort leende på läpparna och sen kände jag hur Niall släppte taget om mig och hur han sen gick och kramade om sin bror som sen kom och hälsade på mig.

”hej, jag är Nialls storebror Greg och det här är min flickvän Denise” sa han vänligt och log. Just då insåg jag att han hade också samma näsa som hans mamma och lillebror. Han och Niall var väldigt lika bortsett från att Niall var blond. Denise sträckte fram handen och hälsade på mig vänligt och sen hälsade jag tillbaka.

”hej, jag presenterar väll mig som Gabbie, Nialls flickvän igen då” sa jag och dom gav ifrån sig ett litet skratt och sen började Niall prata lite med sin bror och Denise började prata med mig.

”du var från Sverige va?” sa hon och jag tittade på henne och nickade.

”ja, det stämmer. Eller pappa är från England och mamma från Sverige så när jag var fyra eller fem så flyttade vi från Sverige till England” sa jag och hon nickade fascinerat och sen frågade massor mer.

”har du några syskon?” frågade hon och jag nickade och sa.

”ja, jag har en lillebror som är 16 och sen har jag en tvillingsyster men hon har gått bort” sa jag och Denise nickade och log sen klappade mig lite på axeln och jag log mot henne och hon bytte genast samtalsämne med fler frågor.

”hur träffades du och Niall då?” frågade hon när Niall hade kommit upp bakom mig och lagt händerna runt min midja. Jag sneglade upp mot honom och sen sa.

”min pappa jobbar med dom här lite då och då och en dag när jag kom hem från skolan stog han och resten av killarna i mitt kök” sa jag och hon skrattade lite och sa sen.

”så tekniskt sett så är din pappa deras chef?” sa hon och jag nickade ivrigt och Niall fnös till sen kysste mig på hjässan.

”nej, ska vi äta?” sa Maura efter en stund och alla nickade och sen satte sig ned vid bordet. Jag satte mig emellan Niall och Greg och sen därefter började lägga på mat på min tallrik.

 

Efter några timmar satt alla i soffan mätta och belåtna. Jag och Niall hade kurat ihop oss i en av fåtöljerna. Denise och Greg satt i soffan och det gjorde Maura och Chris också. Jag gav ifrån mig en stor gäsp och sen tog upp min telefon och tittade på klockan. Hon var redan halv elva. Jag gäspade igen och då skrattade Niall lite och kysste mig på huvudet och sa sen tyst i mitt öra.

”ska vi gå och sova?” frågade han och jag nickade trött mot hans axel och sen reste mig upp från hans knä och han sa till sin mamma och övriga familj.

”vi går upp och lägger oss, god natt” sa han och jag sa också.

”det var kul att träffa er två, hoppas vi ses igen innan vi åker” sa jag till Denise och Greg dom log båda två och nickade och Greg svarade.

”det är klart vi ses innan, fem dagar kvar klart att vi ses. Sov gott nu” sa han och jag log och nickade sen sa till Chris och Maura.

”god natt” sa jag och log stort och dom sa båda två i kör.

”god natt” sa dom och log stort sen gick jag före Niall till trappan och sen upp för den. När jag kom upp för trappan så greppar Niall tag i min midja och borrar in sitt huvud i min nacke. Och sen vaggar vi in till hans sovrum. I hans sovrum så vände jag mig om mot honom och la armarna om hans midja och lyfte på hälarna för att sammanlänka hans läppar med mina. När jag gjort det så gick jag mot min väska jag hade lagt på golvet vid hans säng och öppnade väskan och tog fram en stor tröja som var Nialls egentligen och sen tog av mig mina svarta jeans och vinröda tröja. När jag stod i endast underkläder så kände jag hans händer på min midja och hur han snurrade runt mig så jag stod mot honom. Han flinade och sa.

”vet du vad jag tänkte första gången jag såg dig?” sa han och jag skakade på huvudet och sen kom jag på en vettig sak att säga.

”oj, hon måste vara perfekt att slänga i poolen, eller skrämma livet ur” sa jag och blinkade med ena ögat och flinade.

”nej, eller jo kanske… för det var ju typ det jag gjorde” sa han och jag skrattade och sen rös till och kände hur mycket jag frös och vände mig om och sträckte mig efter den väldigt förstora tröjan och sen tillbaka mot Niall igen.

”nej, det var inte det… Jag tänkte henne, henne vill jag ha. Och ni står du här mitt framför mig i mitt hus i Irland” sa han och jag log sen rodnade lite och sen fortsatte han prata.

”dit jag vill komma är att jag är jätte glad för att du ville följa med, och jag älskar dig” sa han och pussade mig i pannan. Då kände jag hur en tår rann ner för min kind och jag torkade bort den och han tittade oroligt på mig och sa.

”babe, varför gråter du?” frågade han oroligt jag drog in ett djupt andetag och sen började prata.

”det är aldrig någon som har liksom, alla killar jag varit med innan har aldrig brytt sig så här mycket. Jag lovar du är det bästa jag har, och jag älskar dig också” sa jag Niall drog in mig i hans varma famn och sen när han släppte taget torkade han bort tårarna som runnit ner från mina kinder.

”kom ihåg jag är inte dom, jag tänker aldrig släppa dig okej?” sa han och jag nickade som svar och sen bakade undan hans grepp om mig och gick till väskan för att hämta min necessär. Sen snodde jag en kyss av honom när jag gick förbi för att sen gå in på badrummet som satt ihop med hans sovrum. Jag tvättade bort mitt smink och sen sköljde ansiktet i vattnet. Sen tittade jag på mig i spegeln och tänkte till.  Jag hade förändrats dom senaste åren. Från att se ut som ett monster. Eller ja, jag kunde ju knappast sett så bra ut. Genom att tänka tillbaka två år så hade jag inget liv värt att leva just då. Tack vare att det gick alldeles för långt står jag här idag med fötterna på jorden och har nog det liv alla skulle vilja ha. Jag tittade ner på mitt ärr i som prydde mitt armveck.  Då jag råkat skära för djupt och nästan förblödde. Det var det ända ärret som syntes mest av alla. Dom andra var små och hade växt bort. Som tur var man såg bara om man kollade noga och länge. Jag tog upp min tandborste ur necessären och sen tog på tandkräm och började borsta mina tänder. Efter någon minut gick jag tillbaka in till Niall igen och han hade redan hängt av sig sina kläder och hade redan bäddat ner sig i sängen. Jag kröp över honom så jag log på insidan vid väggen och sen kröp jag ner under täcket och la mig med huvudet på Nialls bröstkorg. Han flätade ihop sina fingrar med mina och sen tog det inte många minuter innan jag faktiskt somnade.

 ~ Jag satt på en parkbänk med en flaska med röd vätska i som jag precis börjat drick av. Även med en cigarett mellan mitt pekfinger och långfinger. Mina kompisar stod längre bort och alla hade redan börjat fått i sig mer än vad dom behövde. Jag hade precis kommit dit och inte fått i mig hela flaskan än. Jag kände hur min telefon började ringa i bakfickan och jag tog upp min IPhone ur fickan och såg att pappas namn brydde skärmen. Jag fimpade cigaretten jag hade i handen och kastadde i väg den och sen tryckte på svara.

”hallå?” svarade jag ganska otrevligt mot honom och sen hörde jag mammas snyftningar i bakrunden.

”du går hem nu, jag åker från sjukhuset nu. Och sen ska du med hit” sa han med bestämd och arg röst jag kasade även iväg flaskan och sen la på i örat på min pappa och började gå hemåt. Efter 20 minuter stod jag på våran garage uppfart och väntade på att pappas silvriga audi skulle komma körandes på gatan. Jag hade nästan redan fattat vad som hade hänt. Några minuters väntan så såg jag pappas audi komma körande och pappa stannade bilen vid uppfarten och lät mig kliva in. Vi sa inte ett ord till varandra på hela vägen till sjukhuset vi bara satt och stirrade ut genom fönstret elelr jag gjorde och pappa koncentrerade sig på vägen och ratten och jag bara på vägen och vattendropparna på fönsterrutan. Det tog kanske tio minuter till sjukhuset och när vi stannade bilen så sa pappa.

”nu måste du tänka dig för hur du beter dig, din syster mår inte bra just nu” sa han och gav mig en menande blick och sen öppnade bil dörren och klev ut och jag gjorde likadant lite efter. Jag gick lite saktare efter honom och sen snabbade på stegen när jag kände några regndroppar mot mitt hår. Eftersom dom som hade skiftet i receptionen redan hade sett oss flera gånger så vi passerade dom med ett varsitt leende och sen gick vi rakt mot Sarahs rum som hon haft de senaste dagarna. Jag öppnade hastigt dörren in till hennes rum med pappa efter mig och sen satte jag mig på stolen närmast sängen och tittade på min syster och log och hon log svagt till mig och utan att säga ett ord till varken mamma eller Matthew så satt jag och tittade på min syster som var lika blek som lakanen i sängen. Jag såg hur alla som var i rummet gick ut där ifrån och jag la mig då bredvid henne i sängen istället. Jag höll henne i handen och hörde hur hon andades långsamt.

”Gabbie?” hörde jag henne säga tyst. Jag vinklade mitt huvud upp mot henne.

”ja” svarade jag och sen så hörde jag hur hon tog ordentligt med luft in i lungorna så hon skulle orka prata.

”det är inte länge kvar nu, jag vill att du slutar med det du håller på med just nu. Snälla Gabbs” sa hon och jag kände en tår rinna ner för min kind och sen hur den landade på kudden.

”snälla, stanna så länge det går” sa jag och lutade mitt huvud mot hennes axel och hon nickade och pussade mig i håret.

”jag älskar dig allra käraste syster” sa hon och jag kände hur tårarna kom rinnande för mina kinder men jag torkade snabbt bort dom.

”jag älskar dig allra käraste syster” sa jag och sen kramade jag hennes hand försiktigt och hennes hand slappnade av. Jag kände hur hennes bröst höjdes och sänktes sakta av andetagen som hon tvingade sig själv att ta. Tillslut hörde jag hur dom saktade in mer och mer och sen vart det helt stilla och sen hörde jag en maskin som började pipa. Jag satte mig upp i sjukhussängen och tittade på henne.

”nej, Sarah, Nej! Nej, snälla vakna” skrek jag och sen hörde jag hur dörren flög upp och sjuksköterskor kom in och drog mig där ifrån och jag skrek och grät när jag mötte min pappas bröst gav jag ifrån mig slag från mina knytnävar och sen sjönk hela jag ner till marken~

Jag vaknade hastigt av att dagen Sarah hade gått bort spelats upp i mitt huvud i en dröm. Jag satte mig upp i Nialls säng och sen såg att han fortfarande sov tråtts min hastiga ryckning. Jag la mig sakta ner i sängen och tog ett djupt andetag och la mig tätt intill Niall igen.  Sen lyckades jag somna om igen. 


Så där fick ni lite vad som hände kvällen då Sarah gick bort. Sorry för den långa vänte tiden. Men har haft fullt upp med skolan och sen var jag ju på One Directions konsert i Friends Arena i Onsdags. Gud aldrig varit så lycklig i hela mitt liv! 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback