The Moment - Kapitel 42

Tidigare:

”du kollade twitter eller hur” sa jag och hon nickade sakta. Jag tog mina fingrar under hennes haka och vände hennes ansikte mot mig.

”inget som står där, oavsett vad det är. Lyssna inte på det, dom är bara avundsjuka” sa jag till henne och då tittade hon på mig första gången och log. Sitt riktiga leende.

”du vet att jag egentligen inte bryr mig va? För dom känner mig inte” sa hon och jag log stort mot henne sen la armen om hennes axlar och hon tog sin hand och flätade med mina fingrar.

”nej, och det är omöjligt att inte tycka om dig” sa jag till henne och hon tittade på mig och jag lutade ner huvudet för att kunna möta hennes läppar och sen sa jag.

”min prinsessa, det vet va? Du kommer alltid vara min prinsessa” sa jag och jag kunde se rodnaden på hennes kinder dyka upp och då tog jag tillfället att kyssa henne igen. Jag kunde aldrig få nog av dom där kyssarna.


 

 


Sean, Scott och Darragh var alla väldigt snälla killar och det verkade som om dom tycker om mig för jag tycker i alla fall om dom.  Dom tre hade lämnat planen för kanske en timme sedan och jag och Niall hade hunnit med mycket. Vi hade gått förbi hans gamla skola och sen hade vi ätit en varsin glass och bara njutit av varandras sällskap i morgon så var det dags att packa väskorna och göra sig lite redo för att åka hem för i morgon var sista dagen vi var i Mullingar. Att få komma bort var riktig skönt och ännu bättre var det med Niall i sällskap. Och jag skulle tillbaka till mitt ganska tråkiga och ohändelserika liv, och Niall till studion. Det gjorde fortfarande ont i mig av tanken att dom snart skulle åka över Atlanten och vara borta i tre månader. Det är lång tid, väldigt lång tid.

”ska vi börja gå hemåt?” frågade Niall och väckte mig ur mina tankar.

”det kan vi göra” sa jag och log stort mot honom och då kände jag hans hand mot mig igen och hans fingrar slingrade sig i mellan mina.

Ungefär en halvtimme senare öppnade vi dörren hem till Niall och hängde av oss det lite tjockare vi haft på oss och jag knöt av mig mina converse och han trampade ur sina supras. När jag ställde mig upp igen så gick vi ut i köket där Maura höll på att laga mat och jag såg Chris huvud sticka upp en bit ovanför soffkanten. Köket angränsade till Vardagsrummet och man såg lätt in där och jag kunde även se vad han tittade på men det orkade jag inte bry mig om.

Nialls Perspektiv.

Gabbie stod och hade en konversation med min mamma medans hon hjälpte henne att skära grönsaker. Och mamma stod och stekte något i en stekpanna. Jag hade satt mig vid köksbordet och betraktade varenda rörelse som Gabbie tog. Att få vara tillbaka på hemmaplan igen är skönt, att få träffa sina vänner oh familjen. Men Gabbie gjorde saken ännu bättre. Att höra henne presentera sig som min flickvän fick mitt hjärta att ta ett extra skutt. Jag tittade på Gabbie som stod med en stor kniv i handen och skar tomater till salladen. Sen ser jag hur hon tittar upp mot mig och fortsätter använda kniven i samma rörelse. Tillslut ser jag hur kniven glider lite snett och hur hon fort släpper den och vänder sin om mot kranen. Jag reser mig upp och gick till henne ställde mig bakom och kollade på hennes finger som blödde.

”jag vet att jag är snygg men om du ska skära tomater så får du nog tittade på den nästa gång” viskade jag till henne hon tittade på mig och flinade.

”vilken tur att tomaterna var snyggare då” sa hon och jag hörde sarkasmen i hennes röst som speglade sig i min också.

”okej, jag vet att jag inte kan slå dom… Jag blir inte så röd, inte enns när jag solar” sa jag med ett stort leende på läpparna. Det var ju trotts allt sant, det ända jag blev när jag sola var röd och efter ett bra tag om jag nu hade tur så kanske jag blir lite brun. Jag såg henne skratta och sen tittade hon ner på sitt finger som fortfarande blödde. Mamma hade gått iväg för att rota fram plåster ur toalett skåpet och jag stod kvar med Gabbie.

”vilken otur att du är så ful då, kanske ska ta tomaterna istället” sa hon och då hörde jag igen hur sarkasmen speglade sig i hennes röst och hur hon hade ett retsamt leende på läpparna. Hade det funnits OS i retning hade hon lätt tagit guldmedalj.

”när jag tänker efter är du inte så snygg du heller, jag föredrar gröna saker” sa jag och sträckte mig efter salladshuvudet som låg på bänken där Gabbie hade stått och skärt tomaterna.

”du tycker det va?” sa hon och jag blinkade med ena ögat och det var så skönt att vi kunde skoja med varann om sånt här för hon visste att jag tyckte hon var den vackraste på denna planet. Efter några minuter kom mamma tillbaka med ett plåster och lite papper så hon kunder torka av sig vilket hon gjorde och sen satte jag plåstret på hennes pekfinger. Sen pussade jag henne i pannan och sen lyfte hon på hälarna och mötte mina läppar i stället. Sen vände hon sig mot kniven och fortsatte med det hon höll på med innan hon slant med kniven.

Vi hade intagit soffposition med mamma och Chris och satt på en film, Happy Gillmore. En klassiker med Adam Sandler. Gabbie och jag hade satt oss i fåtöljen igen. Jag hade lagt mig med huvudet på den ena armstödet och benen över det andra och Gabbie hade på något vis lagt sig bekvämt på mig. Men hon var ju inte så stor så hon tog ju inte direkt så mycket plats heller. Jag vred mitt huvud lite så jag kunde se hennes ansikte och precis som jag trodde så hade hon somnat och kurat i hops sig mer under filten hon hade virat runt oss.

”hon har lätt för att somna va?” sa mamma med ett leende på läpparna.

”ja, tror inte hon sett en hel film med mig och killarna eller bara mig någonsin” sa jag och mamma skrattade lite tyst och då hör jag Gabbie mumla.

”nu ljuger du, det har hänt någon gång.. sist mådde jag ju så jätte bra också” sa hon ironiskt. Sist vi hade tittat på film sov hon när hon kom ungefär. Dagen efter hennes födelsedag, då var hon lite bakfull.

”händer ju inte så ofta att du ser en hel film, oftast så somnar du” sa jag och hon fnös till och jag skrattade lite och jag tror att hon inte riktigt hon var med på vad hon sa, för hon lät riktigt trött.

”ska vi gå upp och lägga oss?” frågade jag och hon mumlade fram ett svar.

”mhm, visst.. om du bär mig” sa hon och jag skrattade till och det var ju inte direkt en ansträngning för att bära henne.

”visst, men då får du ställa dig upp först” sa jag och hon nickade och sen satte sig upp. Och innan hon reste sig helt så jag kunde resa mig så samlade hon ihop sitt väldigt blonda hår i en hästsvans och sen ställde hon sig trött upp och då reste jag mig också upp. Sen för att hon skulle kunna hoppa upp på min rygg så ställde hon sig i fåtöljen och sen slingrade sina ben runt min midja och armarna runt min halls.

”god natt Maura , God natt Chris” sa hon ganska så tyst men dom verkade höra i alla fall.

”god natt gumman” svarade mamma och sen sa jag också god natt och började gå upp till mitt sovrum där Gabbie skulle få lägga sitt huvud på kudden och få fortsätta sova. Jag släppte ner henne på golvet i mitt rum och hon gick mot skrivbordsstolen där hon hängt sina rosa pyjamasshorts hon alltid envisades med att sova i och en av mina tshirts, en grå med teenage mutant ninja turtles på. Hon verkade trivas i den och det gjorde mig inget, jag saknade den inte. Sen så drog jag av mig mina kläder förutom kalsongerna och sen gick efter henne in i badrummet som satt ihop med mitt sovrum. Jag borstade mina tänder samtidigt som jag tittade på Gabbie när hon tvättade bort sitt smink från ansiktet och sen stoppade tandborsten i munnen.

”älskling” mumlade hon när vi hade lagt oss i sängen och slingrat in våra ben i varandras och sen även våra högra händer. Hennes huvud låg mot mitt bröst och jag antog att hon hörde hur mitt hjärta slog.

”mhm” sa jag som ett svar.

”jag har inte träffat din pappa än” sa hon och jag kom då på att det hade hon faktiskt inte. Det kanske var det vi skulle tillbringa dagen till att göra i morgon. Sen åka till Greg och Denise en stund för att säga hejdå.

”ska vi göra det i morgon då?” frågade jag henne och jag kunde känna hennes huvud röra sig i en nickande rörelse och sen hörde jag hennes röst.

”visst” sa hon och sen kände jag hennes läppar mot min hals och sen hennes andetag i kurvan från min hals som sen kurvade sig och blev en axel.

”god natt” sa jag och vred mitt huvud och pussade henne i håret och sen på baksidan av hennes hand som jag höll i min.  Jag fick inget svar utan tog det som att hon hade somnat och jag kunde sen höra hennes tunga andetag och även känna dom mot min nacke.  Det tog inte så lång tid innan mina ögon föll ihop också och jag också sov.

 

När jag öppnade mina ögon på morgonen så lyste solen in genom mitt sovrumsfönster, jag vände mig mot den plats som Gabbie hade legat på men där låg hon inte kvar längre. Tyvärr. Sen hörde jag fotsteg i trappan och sen gled min sovrums dörr upp och i dörröppningen tittade Gabbie in. Hon hade bytt om till ett par gråa mjukis shorts och en munktröja som var vit med ett tryck på som det stod Hollister.  Jag gnuggade mig  i ögonen och sen drog en hand genom mitt hår och vände mig mot dörröppningen och kollade på Gabbie som stod där.

”du är vaken” sa hon och log stort.  Fick kisa lite när jag kollade mot henne för solen var såpas stark att mina ögon inte vant sig än.

”jag är vaken, nästan” sa jag trött och vände mig sen om igen för att kunna försöka somna om. Men då kom Gabbie och la sig på mig istället. Vilket inte var så jätte skönt när jag låg på sidan.

”vet du var klockan är eller?” frågade hon och jag skakade på huvudet och sen fortsatte hon prata. Vilket inte var jobbigt, men jag hatade när jag vaknade och inte fick somna om. Vilket hon borde vetat nu.

”hon är snart ett, så upp!” sa hon och skrattade sen satte sig med ryggen åt mitt håll i stället.

”jaja, men flytta på dig då” sa jag och hon reste sig upp och gick ut genom dörren och jag satte mig upp med fötterna i backen redo att sälla mig upp. Vilket jag gjorde inom några minuter. Jag satte på mig ett par mjukisbyxor och struntade i att sätta på mig en tröja. Och sen gick jag ner till Gabbie som redan hade gått ner. När jag kom ner stod hon vi våran köksbänk och gjorde en smörgås till sig och sen hällde upp juice i ett glas och sen gick och satte sig vid bordet. Mamma och Chris såg jag inte där nere och antagligen så hade dom åkt någon stans för att dom sov fortfarande tvivlade jag starkt på.

”vart är mamma och Chris?” frågade jag henne. Som att hon bodde här, men antagligen hade hon pratat mer med dom än jag gjort.

”dom skulle åka till Greg, tror jag hon sa” sa hon och jag nickade sen gick mot köksbänken och gjorde i ordning lite frukost. Innan jag började äta av en av dom smörgåsarna jag gjort så lutade jag mig över Gabbie och mötte hennes läppar och jag såg hur hon sneglade ner på min bara över kropp.

”vad tittar du på?” frågade jag och hon ryckte på axlarna och sa.

”har du tränat” och sen tryckte med fingret på min mage. Jag skrattade till och det gjorde hon också och sen lutade jag mig ner över henne igen. För att sen kunna möta hennes läppar och innan dom möttes på riktigt så log hon mot mina och jag mot hennes. 


Så, då var det äntligen uppe! Finally. 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback