The Moment - Kapitel 43

Tidigare:
”vart är mamma och Chris?” frågade jag henne. Som att hon bodde här, men antagligen hade hon pratat mer med dom än jag gjort.

”dom skulle åka till Greg, tror jag hon sa” sa hon och jag nickade sen gick mot köksbänken och gjorde i ordning lite frukost. Innan jag började äta av en av dom smörgåsarna jag gjort så lutade jag mig över Gabbie och mötte hennes läppar och jag såg hur hon sneglade ner på min bara över kropp.

”vad tittar du på?” frågade jag och hon ryckte på axlarna och sa.

”har du tränat” och sen tryckte med fingret på min mage. Jag skrattade till och det gjorde hon också och sen lutade jag mig ner över henne igen. För att sen kunna möta hennes läppar och innan dom möttes på riktigt så log hon mot mina och jag mot hennes. 



Gabbies Perspektiv.

Jag hade kollat ut genom fönstret ett antal gånger denna dag fast jag bara varit vaken någon timme. Vädret såg bara ut att blir dåligare och dåligare. Vilket inte var som bra.  Jag kollade igenom min resväska och tog fram ett par ljusa byxor och sen rotade jag även fram en vit stickad tröja. Jag hängde det på skrivbords stolen och sen gick in till badrummet för att ta en dusch vilket verkligen behövdes kände jag. Jag stängde dörren om mig till badrummet och lät Niall vänta på mig vart han nu var, antagligen så hade han suttit kvar nere när jag gick upp men det lär jag snart få veta.  Det varma vattnet som kom från duschen rann ner för min kropp och jag drog bort det från ansiktet och hade drog handen genom håret några gånger för att få bort vattnet som ständigt rann ner i mitt ansikte. Jag tog ett kliv bort från dusch stålen och sträckte mig efter schampo flaskan och tryckte ut en klick i handen och gnuggade in i mitt hår. Jag gjorde likadant med balsamet och sen när allt var ute ut håret så stängde jag av duschstrålen och sen drog upp glasdörrarna till duschen och greppade fort åt mig en handduk. Jag virade den runt kroppen och sen sträckte mig efter en till som jag virade runt mitt blonda hår. När jag gick ut från toan så såg jag Niall sitta med sin telefon i handen och han tittade upp när jag kom ut i handduken jag lindat runt mig. Han log stort mot mig sen öppnade sin mun och började prata.

”jag har pratat med pappa nu” sa han och jag tittade på honom samtidigt som jag tog fram ett oar nya trosor och en ny bh ur väskan.

”vad sa han då?” frågade jag och han ryckte på axlarna.

”nej, han är hemma så vi får komma när vi vill” sa han och jag log stort och nickade sen drog jag på mig trosorna och sen tog jag på mig bhn över handuken så den satt fast där sen tog drog jag bort den från min kropp. Jag tittade ner på min navelpiercing och grejade lite med den gröna stenen som satt där. Sen gick jag mot badrummet igen där min necessär hängde och tog mon bodylotion från the body shop med doft av hallon och smörjde in mina ben mage och armar och det lilla jag nådde av ryggen. Sen gick jag ut till sovrummet där Niall satt fortfarande kvar på sängkanten, han såg ganska bekymrad ut. Han satt bara där och tittade ner i sitt knä. Jag tog bort handduken från mitt hår och lät dom blöta lockarna som egentligen fanns i mitt hår hänga ner på ryggen.

”har det hänt något?” frågade jag samtidigt som jag tog på mig min stickade tröja som slutade precis under rumpan.

”nejdå” sa han bara enkelt och jag såg det på honom. Det var något. Det kunde vara vad som helst.

”älskling, jag ser att det är något.. Vad har hänt?” sa jag och ställde mig framför honom och han tittade upp på mig och suckade.

”vad du än gör, snälla jag ber dig… titta inte ditt twitterflöde” sa han och jag visste att när någon sa till mig att jag inte fick göra det så gjorde jag det i alla fall för att jag inte fick. Jag sträckte mig efter min telefon som låg på skrivbordet. Och då ställde sig Niall upp och ställde sig framför mig och sa.

”och gabbie, jag vet att du tar åt dig” sa han och jag kunde bara inte låta bli jag knappade fort in koden på min vita iphone och sen tryckte jag upp twitter appen och kollade igenom mitt flöde. Dom skrev om min familj, hela mitt twitterflöde var bombarderat av hatiska kommentarer om min familj. Att dom skrev massa hat till mig var en sak, men att dom ger sig på min familj är inte okej. Och där fanns även massa komentarer till bara mig. Jag skrev en ny tweet.

”when you start sending me hate is one thing. But when you bring my family in to it. Send hate to me, I don’t really care, but my family does.”

Mina fingrar flög fort over tangenterna och sen tweetade jag ut det och det tog inte många minuter så hade massor av folk svarat i stil med att dom sa förlåt och att dom mådde dåligt och vissa fortsatte och då klickade jag ner twitter. Niall tittade på mig och jag lade ner min telefon på skrivbordet igen och gick in i Nialls famn och lät hanns armar omfamna min midja. Och jag hade mina armar runt hans midja också tillslut och jag visste att tillslut skulle allt hat slutas skickas i mängder. Och jag visste att jag brydde mig inte så länge dom bara skrev till mig. Men skulle det komma från någon i verkligheten så skulle jag nog må dåligt över det. Men fick dom min familj och må dåligt då är det inte kul längre.

”är du okej?” frågade han mig. Jag nickade och sa.

”ja, jag fattar inte hur dom kan skriva så bara” sa jag och jag tittade på min telefon som ständigt lös till av alla notiser som kom från twitter.  Jag sträckte mig efter den och tittade vissa hade skrivit att min familj var säkert lika vacker som jag osv… vissa hade skrivit att de var idioter och att jag var mistaget dom inte räknade med att få. Sånt orkade jag bara inte bry mig om för dom känner varken mig eller min familj. Så jag kastade bort min telefon i sängen och sen tittade på Niall och log och han skakade på huvudet.

”inte jag heller, men jag ber dig. Lämna mig inte på grund av dom” sa han och jag tittade chokat på honom och ruskade på huvudet.

”Säg aldrig så igen” sa jag och han skakade på huvudet och sen tog ögonkontakt med mig och drog in mig i hans famn igen och jag kände hans andetag mot mitt hår och sen släppte han mig lite och sen lyfte jag på mina hälar och kysste honom.

”jag älskar dig, tro aldrig att dom skulle få mig att lämna dig” sa jag och han log stort mot mig och tog bort en bit av mitt blöta hår och placerade det bakom mitt öra.

”förlåt, jag älskar dig” sa han och sen böjde sig ner för att kyssa mig. Och sen kramade jag om honom länge, sen när han släppte mig så gick jag mot skrivbordsstolen och tog mina ljusa jeans och drog på mig dom. Sen gick jag in på toaletten igen och borstade igenom mitt hår, idag orkade jag inte göra något åt det. Så mina lockar fick vara där dom skulle och sen sminkade jag mig lite fort inget märkvärdigt direkt. Sen gick jag ut till Niall igen och han hade redan duschat nu på morgonen och stod och tog på sig kläder. Sen passerade han mig när han var på väg in till badrummet och kysste mig när han gick förbi. Efter några minuter kom han ut med sitt hår som det brukar och med tandborsten i munnen.  Han ställde sig bakom mig och sen mumlade något jag knappt kunde höra.

”kan jag få en puss?” tror jag han mumlade och jag vände mig om och lyfte på hälarna och tänkte då inte på att han hade borstat tänderna och hade tandkrämslödder runt hela munnen. Så när jag var klar hade jag ungefär lika mycket på ena kinden. Han flinade stort och jag torkade bort det med pekfingret och sen strök det i hans panna istället. Och då tog han tag i min midja och placerade puss på puss över hela mitt ansikte.

”nu är det inte kul längre!” sa jag ganska högt samtidigt som jag skrattade och försökte ta mig loss från Nialls grepp. Vilket inte gick så bra. Han fortsatte tills hela min ena kind var täckt av tandkräm och sen släppte han mig. Han flinade stort och jag drog med fingret på min kind sen drog ett streck på hans näsa. Och lite på kinden.

”nu är vi kvitt” sa jag och ställde mig på tårna så jag kunde kyssa honom. Sen gick jag in i badrummet och han följde efter, sen torkade jag bort tandkrämen jag hade på kinden och sen tittade på Niall med en skeptisk blick och han gjorde en rolig min tillbaka så jag kunde inte hålla mitt pokerface. Jag skrattade åt honom och sen gick ut ur badrummet och tog fram ett par svarta ballerina skor ur väskan och ställde dom på skrivbordet. Niall kom ut från badrummet igen och den här gången utan lödder från tandborsten.  Han log mot mig och jag log stort tillbaka och sen sa han.

”ska vi åka?” frågade han och jag nickade som ett svar och sen tog min väska som jag även hade haft på planet. En svart med nitar på och där lade jag en extra tröja och lite annat jag visste att jag kanske skulle behöva och sen hängde den över axeln och tog mina ballerina skor och gick ner för trappan. Jag stannade som vanligt på näst sista trappsteget och Niall var inte beredd på att jag stannade och satte mig ner och därför höll på att ramla över mig. Jag skrattade högt.

”jag fattar fortfarande inte varför du måste sätta dig ner för att sätta på dig ett par skor.” sa han och jag ryckte på axlarna och sa.

”dålig vana” sa jag och han skrattade lite och trampade i sina vita skor. Jag han ta på mig båda skorna innan han var klar och kunde gå. Maura och Chris hade inte kommit tillbaka än och jag antog att de skulle stanna ett tag till hos Greg och Denise.  

 

Tio minuter senare stod vi utanför ett hus som såg nästan likadant ut som Nialls mammas hus fast lite mindre såg det ur som och vi gick med snabba steg hand i hand upp till dörren och sen tryckte Niall ner handtaget och vi kom in i en beige målad hall med köket rakt fram och en dörr direkt till höger. När vi hade tagit av våra skor och jag hängt ifrån mig min väska kom en ganska lång figur med gråsprängt hår och stort leende på läpparna ut från köket man såg från hallen. Han kramade om Niall och hälsade på honom.

”hej Niall” sa han och kramade om honom och Niall log och sa.

”hej pappa” sa han och sen när dom hade kramat om honom färdigt så tittade han på mig och log.

”pappa, det här är min flickvän Gabbie” sa han och jag log mot honom och kände hur det värmde i mig att han presenterade mig som hans flickvän.

”hej Gabbie, jag är Nialls pappa Bobby” sa han och jag log mot honom och tog hans hand och hälsade likadant. 


Där var det! kapitel 43. Varsågoda. 







Bea
06 June, kl. 19:42 | Blogg; http://onedirectionnovellforyou.blogg.se/

Jättebra novell!

Har precis börjat med min blogg och novell så jag undrar om du skulle vilja göra ett länkbyte med mig för att hjälpa mig att få lite läsare.

Kram så länge!

Svar: ja, det kan vi nog göra! :)
Ellie Sundström

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback