You & I - Kapitel 12

Tidigare: 
”you’re such a perv Harry” sa jag med ett leende på läpparna han skrattade lite.

Någon timme senare så bestämde vi oss för att lämna restaurangen och vi satt nu i bilen på väg mot mitt hus. Jag kände hans hand på mitt lår och jag tittade på honom och log, han var verkligen något och jag kände att jag kunde nog lita på honom.  Harry och jag skratta åt och bara hade det otroligt bra under middagen och även en timme efter åt. Efter vi delat på en dessert så bad vi om notan, Harry envisades med att betala och jag himlade bara med ögonen. Vi fick våra kappor och när vi skulle gå ut från restaurangen svärmade det av fotografer. Jag suckade och Harry drog efter min hand och flätade sina fingrar med mina lite diskret jag tittade ner i backen och skymde mitt ansikte med min lediga hand. 



Alisons Perspektiv

Det hade gått 3 veckor sedan min och Harrys dejt och Harry hade åkt på turné min egna karriär hade börja ta fart. Hade fått oändligt med samtal från modellagenturer som ville ha mig för någon kampanj och företag ringde stup i kvarten. Mitt schema gick från att kunna ligga i sängen och göra vad jag ville till att jag aldrig var ledig längre. Harry ringde och smsade varje dag och såg till att jag fortfarande vill komma till dom när de var i Barcelona. Bara ett par dagar, jag visste inte riktigt vart jag och Harry var i vårat förhållande om vi var bara otroligt bra kompisar eller om det faktiskt var något mer mellan oss. Jag ville inte fråga heller om det skulle förstöra stämningen eller något sånt.. Jag visste mina känslor för Harry och vad jag visste från hans sida var de lika som från min. Just nu var jag faktiskt på väg hem till Harry, innan han åkte på turné så gav han mig hans hus nyckel så jag skulle kunna kolla till huset vattna blommor och så vidare. Han gillade inte idén med att städerskor och sådant skulle ha tillgång till hans hus när han var borta. Vilket jag tyckte var gulligt för då visade det sig att han verkligen litade på mig. För jag hade inte släppt in vem som helst i mitt hus. Jag körde upp på hans uppfart och stängde grinden efter mig sen gick upp till huset och tog med mig posten på vägen in. Harrys hus var otroligt trevligt och jag tyckte verkligen om det, skulle själv kunna tänka mig ett sådant hus någon gång i livet. Men kanske hemma i Calabasas och inte här, jag älskade Londons gråa gator och byggnader men det var något som fick mig att verkligen inte vilja vara kvar här för alltid. När jag la posten på vardagsrums bordet så trillade en tidning ner och när jag tog upp den så var det mig själv på. Tidningen var från ELLE UK och jag undrade verkligen varför Harry fick hem den  i brevlådan över huvudtaget. Jag tog upp min telefon ut bakfickan och låste upp den sen ringde upp Harry. Han svarade bara efter några signaler och lät lika glad som alltid.

”Hi my sweetest dearest Alison” jag skrattade åt honom och skakade på huvudet.

”hello sweetest dearest Harry” han skrattade när jag imiterade honom och sen så gick jag rätt på sak.

well I’m in your house right now and took care of the mail and I was just wondering why do you get Elle magazine in your mailbox?” sa jag med ett skratt på mitt tonläge. Jag kunde nästan se honom framför mig och sen sa han.

”cause I’m in that magazine?” sa han enkelt och lät lite förvirrat.

”oh my god. Twins, but I’m on the cover” han skrattade åt mig och jag kunde se han himla med ögonen och jag skrattade och sen sa.

”dude, I’m on the cover and a full page interview” han skrattade jätte högt och sen sa eller rättare sagt påpekade.

”did you just say dude?” jag skrattade och nickade men kom på att han inte kunde se mig.

”uh, yes? I’m American duh?” han skrattade otroligt länge och sen så lade vi på och jag vattanade blommorna i Harrys hus och sen åkte ner till köpcentrumet för att hämta upp en designbok som kommit på posten. När jag klev in bakvägen som jag fick göra oftast nu för tiden när jag skulle dit så satt Samantha i det lilla köket.

”hello” sa jag hon hon vände sig om och log stort mot mig och svarade med ett enkelt hej. Jag frågade henne lite hur det gick med allt och bara vanligt småprat helt enkelt.

”so how’s everything with Harry? I’ve heard so much things” jag höjde på ögonbrynen och la armarna i kors och sen förklarade som det var för henne.

”like we have been on one date. And it went well and it was nice but we keept haning out like friends after that. And now he’s on tour and I’m going to visit them while they’re in Barcelona and I’m so nervous because I don’t know what’s happening between us” sa jag och skakade på huvudet Samantha skakade också på huvudet och sen sa.

“I really think you should ask him, but you do like him don’t you?” jag nickade mot henne.

“yes of course I do. But I’m sp afraid that it will ruin our friendship and right now I doesn’t really seem like he wants us to be something more than friends” jag började leta efter det jag var här för att hämta och hittade det väldigt fort jag stoppade ner det i min väska och sen lyssnade på Samantha igen.

”I think he wants to be more than friends with you. Now you are going home pack your bags and go to Barcelona” jag nickade och sen gick och gav henne en kram och sen gick jag ut genom dörren och in till min bil igen. Tiden hem gick ganska fort och jag var hemma på 15 minuter. När jag kom hem så gick jag raka spåret upp till mitt rum och plockade fram en resväska och började packa den. Jag slängde ner allt från sommarklänningar och shorts till svarta jeans och cocktail klänningar.

 

Ett par dagar senare.

Jag hade precis tagit min väska från rullbandet och var på väg ner till ankomsthallen för att möta upp Harry och sen skulle vi ta oss till deras hotell. Det var otroligt varmt i Barcelona idag även fast det bara var Maj så var det väldigt varmt. När jag kom ner på golvet igen från att ha åkt rulltrappa började jag leta efter Harrys långa figur efter ett par minuters letande så såg jag ryggen på honom. Han hade en svart skjorta och ett par blåashorts och ett par converse och en keps bak och fram på huvudet som dolde hans lockar. Han vände sig om och då såg jag även ett par ray bans sitta på hans näsa. Han fick syn på mig och raskade på stegen och bakom honom så gick det två säkerhets vakter jag log stort och han kom närmare och närmare och sen kramade om mig. Länge, jag hade verkligen saknat honom jag hade saknat hans doft och han röst.

”alison!” jag skrattade och kramade honom tillbaka.

”how was the flight?” jag log och sen svarade honom.

”it was good, it wasn’t that long so not to boring either” han log och sen tog min väska och säkerhetsvakterna följde oss ut till en svart bil. bilturen var ganska tyst för jag hade tagit ett väldigt tidigt flyg i morse och jag hade inte så himla mycket att säga heller. Han tittade lite konstigt på mig och sen sa.

”a penny for your thoughts?” jag vände mig mot honom och mötte hans ögon och fnissade lite.  

”it’s nothing I’m just tired” ljög jag och sen tog upp min telefon och stängde av flygplansläge och sen smsade pappa och talade om att jag hade kommit fram ordentligt. Jag tittade sen ut på vägen och efter ett tag stannade bilen och Harry nuddade vid mitt ben. Sekunden han gjorde det så kändes det som om en stöt for igenom hela mig. Jag undrar så mycket om han kände samma sak, vilket jag verkligen hoppades att han gjorde.  Säkerhetsvakten som jag lärt mig hette Mark hjälpte oss med våra väskor in och Harry tog min hand när han kom ut ur bilen där vi möttes av massa fans och några fotografer stod. Han vände sig om och log när han flätade sina fingrar med mina och sen gick snabbt genom folkmassan jag hörde några tjejer dra efter andan när de såg mig. 

När vi kom upp till där vi hade våra rum så vart jag nästan lite besviken. Harrys rum låg mitt emot mitt, vi skulle alltså inte dela rum. Jag log mot Harry när jag fick nyckeln och sen följde han med mig in.

”you are awfully quiet today” sa han fundersamt jag nickade bara och sen kände jag hans hand ta tag i min handled och hur han gjorde så min kropp vändes mot honom. Mina bruna ögon mötte hans blåa och sen sa han.

”please Alison, I’m not stubid I notice that something is wrong” jag suckade och sen satte sig Harry I sängen och jag tittade bara på honom och la armarna i kors.

”babe, tell me” jag tittade på honom och sa sen.

”you wanna know what’s wrong?” han nickade bara och blev lite chokad att jag höjde rösten lite.

”What are we Harry? I just wanna know, are we a thing or are we just friends that accidently had sex? Cause I’m so sure of my feelings towards you. And everytime you tuch me and everytime I hear your voice I get butterflies and I feel so happy. And I’m falling for you Harry, so hard you won’t even believe it yourself. And you’re getting me so confused I just want to know if you feel the same” när jag skrikit klar så hade redan tårarna rann ner för mina kinder. Helt plötsligt så reste han sig upp och hans händer greppade mina kinder och han läppar kraschade på mina. Efter en stund avslutade han kyssen och sa.

”If the feeling of warmth, butterflies and happines is what they call love, then I am so in love with you”  Jag log mot honom så stort att jag inte kunde få fram ett större leende.

”but harry?”

”yes love?” sa han samtidigt som han drog sina händer till mina höfter. Och mitt hjärta slog ett extra slag när han kallade mig för love.

”Can we keep this a secret for a while? Not infront of the fans or media just between us. Not even the boys not for forever just for a couple of days” Han log och sen kysste mig på pannan.

“of course babe, just you and I”

Senare samma kväll satt vi inne på Nialls rum allihopa och kollade på en film. Jag satt i mitten av Harry och Louis och jag såg hur Harry sneglade på mig då och då. Jag hade en filt över kroppen och kände Harrys långa fingrar dras längst sidan av mig som gjorde sa att min hud reste sig. Jag reste mig hastigt upp och sa.

”I’m just getting something to drink do you guys want something?”

“yes” hordes från fem olika håll och jag skrattade. Harry reste sig också och sa.

”I’ll help you” sa han och jag nickade och sen gick ut till köket med Harry, när han kom ut till köket satte han på vatten kranen och sen kände jag hans stora händer på mina höfter. Och hur han snurrade runt mig och sen kraschade hans läppar på mina. De rörde sig så bra ihop och när han avslutade den log jag stort och sen hörde jag hans röst i en viskning.

”I’ve been waiting for the past two hours to do that” jag skrattade lite innan jag gav hans läppar en sista kyss och sen gick vi ut med 6 glas och vatten och några burkar pepsi ur mini kylen. Vi satte oss så som vi satt innan och jag delade ut pepsi till killarna. Efter en timme till så hade Niall somnat mot min axel och de andra killarna försökte ivrigt att väcka honom och tillslut så vaknade han. Jag reste mig upp och sa god natt till alla killarna och gav de varsin kram innan jag gick in till mitt rum igen. Jag tog fram min pyjamas och gick in och tog en dusch sen bytte om och la mig i sängen. Jag tog upp min dator nur väskan och satte på ett avsnitt av Amerikan Horror Story. När jag kommit halvvägs in i avsnittet och hade täcket upp till näsan så hör jag en mörk röst framför mig.

”what in bloody hell are you watching?” jag flög ut ur sängen och gav ifrån mig ett högt skrik. Harry tände lampan och jag kunde se hur han skrattade åt mig.  Jag tog ett djupt andetag och sen svarade honom.

”you almost gave me a heartattack, and I am watching American Horror Story. And how the hell did you get in here?”  Han skrattade lite och sen tog upp en till bricka ur sin ficka. Han gick mot mig och höll om mig.

”I couldn’t sleep and I wanted to be with you, can I sleep in here tonight?”  jag nickade mot honom och sen sa.

“If I can borrow you shirt?” han flinade och nickade och när jag vände mig om gav han mig en kläm på rumpan. Jag la undan min dator och sen kröp ner under täcket och såg Harrys rygg när han tog av sig sin tshirt och sina svarta skinny jeans. Han gav tröjan till mig och jag la mig under täcket och tog av den jag hade innan och satte på mig Harrys tröja istället. Den luktade starkt av honom, en blandning av mint och Armani parfym. Han kröp också ner under täcket och jag kände hans varma hud mot mig och jag la mig nära honom. Jag kysste hans bröst och sen la kinden emot det.

”good night Alison” hörde jag svagt och sen kände jag hans läppar mot mitt hår.

”sleep tight don’t let the bed bugs bite” sa jag till honom och det sista jag hörde var ett litet skratt sen vart mina ögonlock så tunga att jag inte orkade hålla upp de längre.


Sorry för så lång väntetid på detta kapitel har verkligen tagit så himla lång tid att försöka få ihop det! Men här det i alla fall! :)

 

 






Emma
12 December, kl. 20:40 | Blogg;

Jätte bra!!! MeeeeeeeeeeeRaaaa

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback