You & I - Kapitel 14

Tidigare: 

”no way in fucking hell” sa Louis jag kände hur mina kinder blev röda igen. Niall kunde inte längre hålla sig för skratt när han såg Louis ansiktsuttryck.

”did you sleep with Harry? For real, I thought I’ve heard that voice before” jag stirrade på honom och sen svarade.

“I guess I did, but you weren’t supposed to find out. But the clever boy over there always wears a beanie after”

“I can’t believe this” sa Louis samtidigt som Harry satte sig vid bordet.

”can you two believe this?” sa han till Liam och Niall som nickade.

“actually yes” sa Liam när Harry kollade förvirrat på oss alla.

”can’t believe what?” frågade Harry jag suckade och slog handen i pannan.

”that you slept with Alison last night, oh yes I heard you. Or most her, and then you show up in the beanie” Harrys kinder blev helt plötligt också lite rosa. Jag valde att ignorera vad de sa mer. Det var liksom inte riktigt meningen att de skulle få reda på det här. Sen valde även Zayn att äta frukost och det första orden som lämnade hans mun.

”Harreh who’s the lucky girl?” alla pekade på mig inklusive mig själv och Harry som skrattade lite tillsammans med Niall och Louis och mig.


 

Alisons Perspektiv.

Den väldigt pinsammaste frukosten hade slutat med att vi förklarade för killarna att vi faktiskt tyckte om varandra. Vilket kändes väldigt naturligt, men vi bestämde också att de skulle få vara de ända som visste tills vidare. Så inget hålla hand eller kyssande när vi var bland folk, eller åt minst onde när paparazzi kunde se oss. Jag, Niall och Harry låg på Harrys hotellrum och Niall satt i soffan tvärs emot sängen och Harry och jag satt i sängen. Jag satt och lekte med hans hand och Han satt med sin telefon medans Niall kollade på fotboll.

”It’s so wired to see you guys kissing and cuddling and stuff” jag skrattade åt honom och sen la mig på Harry på mage.

”really? Cause I kind of missed the days when were just friends cause then she didn’t have to be so close all the time” sa Harry med ett flin på läpparna och jag bara himlade med ögonen.

“I can move over there if you want?” sa jag och började flytta på mig men Harry drog snabbt tillbaka mig och höll sina händer runt min rygg när jag låg på hans mage. Jag tittade upp och log innan hanns läppar mötte mina om och om igen.  Jag sträckte på mig innan jag satte mig upp och deras tourmanager Paul kom in i rummet.

”boys, the car is downstairs. Time for soundcheck” sa han och de båda två reste sig upp. Vilket jag också gjorde. Jag satte på mig mina converse och tog med mig min väska som stod innanför dörren innan jag tog tag i Harrys hand och passade på att va med honom det sista innan vi kom bland folk. Jag pussade honom i farten och han stannade upp och kysste mig en riktig gång innan vi kom ut i lobbyn.

”i hate this” sa han när man kunde höra fansens skrik när de hade fått syn på resten av killarna som stod i lobbyn.

”I don’t hate the fans but I hate the paparazzi. And that I can’t kiss you in front of everyone” sa han och jag förstod honom.

”I hate it too Harry but I’m not sure if i could handle everything with interviews and stuff. I think we need to know ourselves before we tell everyone else” han nickade och sen kysste mig flera gånger innan han släppte mig helt och vi gick ut till killarna ett par meter ifrån varandra. Paul gick igenom med killarna hur de skulle så smidigt som möjligt ta sig till bilen från lobbyn. Det var inte lika mycket fans kvar utanför nu som det var förut men det var ett tjugotal kanske fler. De andra kanske hade åkt iväg till arenan för att gå på deras konsert istället. Det tog oss nästan 10 minuter att ta oss från dörrarna till bilen och i folkmassan så kände jag Harrys hand på min höft eftersom han gick bakom mig. Jag log lite och sen hälsade på dem jag hade möjlighet att hälsa på. Jag satte mig i bilen med en pust och sen satte sig Harry bredvid mig. När bilen hade åkt iväg så böjde han sig över för att kyssa mig jag tänkte backa undan först men sen kom på att rutorna var tonade och ingen såg in i bilen. Jag kysste honom tillbaka och sen tog han min hand och flätade hans fingrar med mina. Vägen till arenan tog inte så speciellt lång tid utan det gick faktiskt rätt så fort till stadiumet som de skulle uppträda i ikväll. När jag kunde se arenan så vart jag nästan lite chokad för det var ingen arena utan verkligen ett stadium. Vi åkte under arenan och blev avsläppta i ett garage som fanns under. Harry kysste mig flera gånger och sen sa.

”I need to have my Alison cabinet all full for the show later” sa han och jag skrattade bara åt honom och sen kysste honom en gång till innan jag tog hans hand och följde efter killarna. När vi stod vid scenen så kände jag hur det vibrerade i bakfickan och jag tog upp telefonen och såg ett nummer jag inte kände igen. Jag pekade på telefonen och bakom mig till Harry som nickade.

”Alison speaking” svarade jag.

”Hi, is this Alison Fitch?”

”yes it’s her”

”yeah, hi my names is Dave Finnigan and I’m calling from Canyon Creek films and we are doing a movie called Love Rosie. And we think you would be perfect for the role, and we would like you to come to our office in west Hollywood to make an audition”

Jag vart mållös och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag visste inte ens om jag kunde skådespela över huvudtaget.  

oh wow, I don’r really know. Can you give me a day to think about this? And well I’m in spain right now and can’t just leave. So can you email me all the information I need and I’ll call you tomorrow?”

“yeah, that sounds good. It sounds really great, I will email you all the information and the script and a number you can call me on tomorrow. Have a good trip!”

“uhm, sounds great! Thank you”

Jag kände mig tom och chockad och visste inte vad jag skulle svara på allt detta. Jag stod helt stilla och sen kände ett par armar slingras runt min midja. Och en välkänd doft fångades upp av min näsa och jag kunde känna mjuka lockar kittla mot min kind.

”who was it?” frågade Harry jag visste inte om jag ville berätta för honom än.

”It was just Lindsey calling giving me updates of how a mess her twitter feed is right now” han skratta lite innan han kysste min kind och drog med mig tillbaka till killarna. Han la armarna om min hals och lutade sitt huvud på mitt. Jag tänkte mycket på vad jag skulle säga till erbjudandet om filmen, det var en stor möjlighet och det kunde vara en super bra idé. Men jag vet inte om just jag skulle passa i den rollen, och vad skulle Harry tycka? Vad skulle min familj tycka, jag visste att jag skulle inte svara på någonting förens jag sett manuset.

”boys need you backstage now for the microphones!” ropade ljudteknikern från sidan av scenen. Harry tog tag i min arm och sen min hand och drog med mig och drog mig ända tills jag såg en tjej med lila hår som såg ut at vara runt 30-års ålder som hade ett barn på armen, och sen en mycket yngre tjej med blondt halvlångt hår som såg ut att vara närmare 20.

”Alison this is Louise Teasdale our hair and makeup stylist, 30 years old and this is her daughter Lux. The cutest kid in the whole world” han och pekade på Lux.

“and this is Lottie Tomlinson, Louis’ sister. She works with Lou at the moment, she’s 15 years old. Now you have someone to talk to while I’m on stage for a bit” jag nickade och han stale n kyss från mina läppar innan han sprang iväg. Jag har aldrig träffat någon så ivrig och frånvarande som honom.

”hi, I’m Alison Fitch and jsut for your information I’m 19 it that’s interessting at all” sa jag och skrattade vilket de andra också gjorde.

”so it’s you he’s been so excited about to join our craziness?” jag skrattade lite och nickade.

“I guess, or I hope so” sa jag och Lou la huvudet på sidan och nickade.

”I’m pretty sure about that, so who is Alison Fitch? Like I know who you are, but just to the face” jag skrattade lite och sen bara svarade enkelt.

“well I’m 19 from Calabasas California and I don’t do so much for a living, some modelling here and there. Just living life I guess, but I’m more curious about who you are like your jobs are amazing. These boys are very…” började jag men Lou fortsatte min mening.

”weird, annoying, too much energy, crazy, a pain in the ass” jag skrattade och det gjorde Lottie också.

”well yeah, they actually are sometimes. We had one of these pain in the ass moments these morning on breakfast”

“oh yeah! Louis said something about that when he called before you got here” sa Lottie jag tittade på henne och himlade med ögonen och log. Det var så typiskt. Lottie var inte så jätte lik Louis faktiskt, de enda var att de hade ganska lika ögon men inte så mycket mer. Men hon var otroligt fin och väldigt söt.

”it was extremly akward” sa jag och Lottie började prata på om att hon inte var förvånad att det var Louis som hade satt mig i den situationen. De var två väldigt lättsamma tjejer att prata med och de visste hur det var att vara runt de vilken hysteri de var och hur jobbigt de tyckte att det var vissa gånger.

Vi hade förflyttat oss från precis bakom scenen till logerna och satt i varsin fåtölj och pratade om allt och alla. Jag tror även att Lindsey och Lottie skulle passa bra ihop de var lika gamla och var lite lika på något sätt.

”If you ever are in London Lottie you should meet my sister, I think you two would be good firends”

“yeah, I actually know who she is… I’ve seen pictures of her on twitter she’s gorgeous” sa hon och jag log och nickade och innan jag han saga något så hörde jag Harrys mörka röst.

”she looks a lot like her sister” jag tittade på honom och log stort och sen lutade mig bakåt i fåtöljen så han kunde pussa mig upp och ned.  

Timmarna gick och efter många om och men hade Lou och Lottie tillslut fått ordning på killarnas hår Harry hade envisats med att få ha kvar sin scarf i håret. Kimberly och Caroline som hade hand om kläderna hade tillslut fått ordning på det också och det var inte bara. Tillslut kom ljudkillen med deras mikrofoner och satte fast sändarna på ryggen och gav strikta regler till Harry om att inte hälla vatten över sig så han får byta sändaren hela tiden eftersom det kom vatten i den. Harry bara flinade och nickade. Vi alla följde efter de 5 studsande killarna till ingången vid scenen. Harry kom fram till mig och kysste mig.

”I’m nervous” jag höjde på ögonbrynen och kollade på honom och sen strök undan lite hår från hans ansikte.

”why?”

”cause you’re here” jag ställde mig på tå och kysste honom om och om igen. Jag tyckte det var lite gulligt för att han var lite nervös bara för att jag var här. Precis när jag skulle prata så hörde man intromusiken gå igång med en introvideo. Jag kysste Harry och hörde alla fansen skrika vilket skar lite i öronen.

”you don’t havet to be, get out there and perform one hell of a good show!”  Sa jag och han kysste mig och sen vände sig om när jag gav honom en liten spark i rumpan och sa.

”one for good luck” han log stort åt mig och sen ställde sig på sitt kryss på backen. Lou, Lux, Lottie och jag gick ner på sidan av scenen där bara de som jobbade och var menade att vara stod. Det var bara ett stängsel mellan oss och en del av fansen. När killarna kom ut på scenen var det helt sjukt, alla tjejer som hade ståplats kastade sig framåt i en så snabb fart och vart till en enda klunga. Och jag har aldrig varit med om något liknande skrikande någonsin, det var otroligt hur många som såg upp till de 5 omogna killarna som stod på scenen och gjorde allt för att få sina fans nöjda med spelningen. De var faktiskt riktigt bra, bättre än jag förväntat mig. Tempot lugnade sig på scenen och de fem killarna stod nu med varsin mickstativ Harrys var riktat mot mitt håll och han stod och tittade mig rakt i ögonen medans Liam sjöng.

”you and I we don’t wanna be like them, we can make it till the end. Nothing can come between you and I, not even the gods above can separate the two of us” ekade Harrys röst i hela arenan och den sista meningen så pekade han mellan oss. Och släppte aldrig med blicken. När han sjöng samma rad igen så gjorde han precis likadant. Jag tyckte detta var otroligt gulligt, och hans ögon släppte inte mina under hela låten. 

När de sedan tackade Barcelona för denna gång på en väldigt knakig spanska så började vi gå bakom scenen igen. Jag mötte Harry och tänkte möta honom i en kram men ångrade mig snabbt när jag såg hur svettig han var vilket han såg. Han sprang ikapp mig och kramade mig och sen kysste mig när jag såg att vi stod i öppningen så vem som helst skulle kunna se men just då brydde jag mig inte så mycket.

”you were amazing” sa jag och han log och sen pussade mig på pannan.  Och sen kramade mig igen.

”thank you love” sa han och sen pussade mig igen. Jag älskade längd skillnaden på oss, det var bland det bästa med hela honom.

”let’s get back to the hotel, I’m so tired” sa han och suckade jag nickade och sen tog han min hand och snurrade runt mig en gång innan vi gick in till deras loge för att säga hejdå och packa ihop grejerna vi hade haft med oss.


vet inte riktigt när denna avslutas ska försöka kanske runda av den om ett tag. Beroende på om Alison tackar ja till ett filmerbjudande eller inte ;)

  







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback