You & I - Kapitel 16

Tidigare: 

”babe, don’t cry. Please, all of the craziness around this will go away. I promise, it’s just so new to the fans to the media. So it gets interesting, but after a while we will be a regular couple and they’ll stop eventually”  hon tittade på mig och jag fångade upp tåren som rullade ner för henne kind med min tumme. Hon tittade på mig och la sin handflata mot mig och flätade ihop våra fingrar, jag stök min tumme över hennes kind och ner över hennes underläpp och tittade henne i ögonen.

”I really hope so, I really do” jag nickade och sen halvsatte mig upp och kysste hennes läppar försiktigt.

”Alison?” sa jag i en frågande ton. Hon tittade upp från sitt knä och sen på mig. Jag log lite mot henne och tänkte mig för innan jag sa.

”who is Collin?” 


 

Harrys Perspektiv.

Hennes ögon spärrades upp och hon kollade på mig med lite rädsla i blicken.

”uhm, h-how do you know about him?” hon kollade på mig och jag kunde se i hennes ögon att det var ett känsligt ämne. När många tårar samlades i hennes ögonvrå så tog jag tag i henne och gav henne en kram. Jag tittade sen på henne djupt i ögonen och sen kysste henne i pannan och torkade bort hennes tårar med min tumme.

”Lindsey thought you told me about him, so she just mention his name and then told me that it wasn’t her story to tell. And you don’t have to tell me now if you don’t want to. I just want you to let me in, because he obviously did something to hurt you. A lot”  hon nickade och sen tog ett djupt andetag. Jag ville så gärna veta och jag ville att hon skulle lite på mig, och släppa in mig i hennes liv. För jag ville veta allt, och vad han än gjorde mot henne så förtjänade hon det inte.

”I want to let you in Harry, and what I’m about to tell you now need to stay here. Cause I need to know that I can trust you. And we just have to take it with baby steps” jag nickade.

“you can tust me love, I promise. Baby steps, got it” hon tog ett djupt andetag innan hon började prata.

”10 months ago I was dating Collin. And we had been dating for almost 2 years, he wasn’t famous or anything so I don’t think you know who he is. I truly loved him, I was so in love with him. And one day I found out that he cheated on me. And that made me realize that I didn’t love him, I still loved him. But not in the same way anymore, and when I told him I felt that way and confronted him about cheating on me, he…” jag såg hur hon såg sammanbiten ut och att de hon ville saga gjorde ont i hela henne.

“h-he, he… got a little bit mad and he took it out on me” sa hon och tårarna forsade ner för henne kinder. Jag var snabb med att fånga upp de sen låste dörren in till sängarna så ingen skulle komma in. Jag var inte riktigt säker på vad hon menade med att han tog ut det på henne, och jag hoppades inte på att det var som jag trodde.

”what did he do?” hon märkte att jag var lite frustrerad och hon tittade ner i knäet och undvek min blick.

”Alison, tell me” sa jag och bet ihop hon tittade upp på mig och jag hörde hennes snyftningar.

”he hit me harry, and he pushed me against a window that broke. And that’s why I have this scar” hon drog upp tröjan och visade mig ett ganska stort ärr vid sidan av hennes bröstkorg. Jag tittade på henne och visste inte hur jag skulle reagera. Jag var inte arg på henne, jag var arg på honom. För han har skadat något jag brydde mig så mycket om. Plus att han var otrogen mot henne, när hon älskade honom.

”I can’t believe this” jag ställde mig upp och drog i mitt hår och vandrade runt på den lilla golvytan i cirklar. Jag blev så arg, och ställde frågan till mig själv hur någon kan göra sådär mot någon. Att skada en person både psykiskt och fysiskt över något man själv har gjort.

”Harry calm down, sit down and let me finish”  jag satte sig ned och stirrade ut i väggen. Jag kunde inte riktigt bestämma känslorna just nu. Men jag var både arg och ändå helt tom.

”but he’s gone forever now. He came to me later and apologized and I could see in his eyes that he was truly sorry. But I haven’t seen him since that day and I won’t be seeing him either cause he moved to Massachusetts and what would I ever do there?” sa hon med ett leende på läpparna. Jag visste inte hur hon kunde le på grund av detta. För jag kunde inte se det fina i det, han skadade henne. Vilket jag förstår att hon har svårt att lite på alla runt omkring sig, plus att hon är en allmän person alla allmänna personer har svårt att lita på människor. För folk dras till oss på ett annat sätt…

”i don’t even know what to say, can you please leave me alone for a couple of minutes cause i can’t decide if I’m mad or not. But I’m not mad at you”  Alison nickade och sen kysste mig på kinden och gick ut till de andra. 

 

Alisons Perspektiv.

Jag kysste Harrys kind och gick ut ur rummet och torkade bort mina tårar så det inte skulle synas att några tårar hade ens runnit. Jag gick ut och satte mig hos de andra killarna som tittade lite frågande men sen fortsatte diskutera om vad som var godast mellan nandos och subway.

”where is Harry?” frågade Louis. Jag tittade upp på honom och sen tänkte efter vad jag skulle svara så jag inte sa fel sak.

”he was a little bit tired so he’s just getting some rest” sa jag och sen tittade ner på mina händer. Och sen upp på Niall igen. Han log snett och såg ut som om han förstod vad jag menade. Minuterna innan Harry kom ut kändes som timmar. När han väl kom ut så satte han sig bredvid mig och kysste mig på tinningen och sen viskade i mitt öra.

”I’m sorry, I’m not mad  I just hate him” jag nickade mot honom sen gav hans  läppar en puss. Han log mot mig med innan även han var med i diskussionen om mat.

 

När jag tog ett kliv ut ur turnébussen för att kolla på arenan de skulle uppträda på i morgon kväll så drog jag lite lätt efter andan. De hade soundcheck nu på förmiddagen och sen var dem lediga resten av dagen. Vilket var rätt skönt för jag vill bara ligga inne på hotellrummet och beställa room service, och ta hand om ärenden jag behövde datorn till.  Jag kände en hand läggas i min svank och sen föra mig framåt jag tittade snett uppåt och såg Harry jag log mot honom och fick ett stort leende tillbaka. Vi hade lagt gårdagens drama bakom oss och inte pratat om det mer. Han fick ta upp det när han var redo. Alla killarna sprang fram till scenen som höll på att byggas och Harry slängde mig över axeln och jag vart så rädd att ett litet skrik föll ur min mun.

”harry put me down!” skrek jag men han bara skrattade och fortsatte gå till han kom fram till en dörr som han öppnade som jag antog var deras loge.

”seriously Harry, put med down!” när han stängt dörren så satte han ner mig på soffan och placerade pussar över hela mitt ansikte och sen kysste mig passionerat på läpparna. Våra läppar rördes i synk och mina händer rördes ned mot slutet på hans tröja och jag lekte lite med sömmen innan jag drog den upp ovanför hans huvud. Mina händer flyttades istället till hans hår och jag drog fingrarna genom den stora kalufsen av lockar som växte vilt på hans huvud. Jag log in i kyssen och sen bet löst i hans läpp vilket gjorde att han gav ifrån sig ett lågt stön. Precis när jag kände att han började lirka upp knappen på mina byxor så hörs röster utifrån och sen en nyckel som vreds jag satte mig fort upp och Harry bara log mot mig och sen kom Niall och Louis in genom dörren. De stannade till i dörrhålet när de såg att mina kinder var lätt rosiga och Harry inte hade någon tröja på sig.

”seriously guys?” sa Louis och Harry flinade och drog mig närmare honom och la huvudet i min nacke innan han tittade upp på dom och rättade till håret.

”no, didn’t get that far” sa Harry och vände sig mot mig och böjde sig framåt. För att pussa mig på kinden. Jag sa inget utan tog upp min telefon ut bakfickan och började leta flygbiljetter till Los Angeles. Jag var tvungen att åka, det var något jag behövde göra helt enkelt. Harry lutade sig mot min axel och jag märkte att han tittade på skärmen.

”are you going home?” jag nickade och sen tittade på Harry.

”yes, but just for a couple of days… I will just get home then repack my suitcase then I will fly out to LA because I have an important interview” han nickade och jag kom på mig själv att jag inte frågade om han ville åka med.

”can I come with you or du you want to go by yourself?” frågade han och log och gav hans läppar en puss innan jag nickade.

”of course you can come with me, I would love that” han log och sen kysste mina läppar denna gång. Jag gick fort in och bokade två stycken flygbiljetter till LA dagen efter vi kommit hem.

En vecka senare.

Jag och Harry hade precis kommit innanför dörren hemma hos mig och så fort vi kommit ur hallen så tog det ungefär fem sekunder långa stunder jag hade varit i hallen så låg jag på baken med Lindsey över mig.

”jesus christ” Jag hörde Harrys skratt och Lindsey vägrade kliva av.

”omg, don’t ever leave for three weeks again. They make me do things with them I don’t want to do, They made me go grocery shopping” jag skrattade åt henne och det gjorde Harry också, jag knuffade bort henne och sen ställde mig upp bredvid Harry och lade handen på han bröstkorg och han vilade handen i min svank.

”were is mum and dad anyway??” frågade jag Lindsey och innan hon han svara så öppnades ytterdörren och både mamma och pappa klev in. Jag kom då på att min pappa inte har träffat Harry än. Jag såg på en gång hur han spände hela kroppen om inte annat kände jag det. Han drog en hand genom sitt hår och blinkade hårt en gång som han alltid gör när han började bli nervös. De kom in i vardagsrummet och jag tog ett steg bort från Harry och kramade om min pappa och mamma kramade om Harry.

”hi sweetheart, how have you been?” 

”good, uhm, dad this is Harry” Harry sträckte ut handen och pappa log och tog hans hand med glädje i ögonen.

”hi, I’ve heard a lot about you Harry”  sa han samtidigt som han höll honom i ett fast handgrepp.

”all good I hope, hello mr.fitch” jag vet att min pappa inte gillar när folk kallar honom för mr. Han blir lite obekväm för han har inte riktigt vuxit upp än.

”of course, please call me Ezra” Harry log och nickade. Sen sträckte sig efter min hand, och flätade sina fingrar med mina. Jag drog med honom ut i hallen för att hämta min väska och ta med den upp på övervåningen för att byta ut den mot en mindre och byta ut innehållet. Jag släpade den upp för trappan så nästan hela huset skakade av dunkarna mot trappan. Harry hade erbjudit sig att bära upp den men hade vägrat låta honom göra det. Istället så stod han längst upp på trappen och skrattade åt mig. När jag var på trappsteget näst längst upp sträckte han sig efter en puss men längdskillnaden gjorde det svårt att nå honom. Han flinade innan jag tog tag i hans nacke och kysste honom jag kunde känna hans leende mot mina läppar.  Jag kände hans hand smyga bakom mig och ta tag i resväskan och ställa upp den på golvet bakom honom sen tog han tag i min svank med båda händerna och tryckte honom mot mig.

”making out on the stairs huh?” hörde jag en otroligt bekant amerikansk accent säga bakom mig. Och jag kunde väldigt väl placera rösten men jag var inte säker på om jag ville riktigt placera den.  Jag såg hur Harry tittade upp och hur hans käkar spändes lite. Jag vände mig om och såg personen jag hade förväntat mig att se.

”justin” sa jag med en suck och vände mig om. Jag hade inte pratat med honom på veckor, kanske var det till och med månader sedan. Men det hade varit otroligt tyst om honom sen han hade varit på rättegång där han satt och svarade på alla frågor som en maffiaboss. Jag ville inte riktigt höra vad han hade och säga, jag ville inte riktigt höra en dålig bortförklaring.

”hi Alison, uhm can we talk?” han tittade ner i marken sen upp på mig igen.

”I don’t know” sa jag och vände i trappan och tog min väska med till mitt rum. Och jag kunde höra Harrys snabba steg och även Justins. Jag han in till mitt rum och även stänga och låsa dörren innan någon av dem han in. 

 

Harrys Perspektiv.

Alison hade låst in sig på sitt rum innan någon av oss hann fram och vi båda två kände henne tillräckligt bra för att låta henne vara tills hon kom ut.

”so how have you been styles?” jag ryckte på axlarna.

”I’ve been good, you haven’t  been so good I have seen”  han tittade upp på mig under hatten. Han fnyste lite och skakade på huvudet.

”no, but don’t shove it in my face. Not cool dude, I fucking know i screwed up. And I’m trying to make things right again. Why the hell do you think I flew across the atlantic to beg for my best friend back? I lost everything. My girlfriend, my bestfriend and my fans” jag ångrade mig mot vad jag hade sagt.

”I’m sorry, I was just a little mad at you for making her feel so bad. I really like her you know it hurts to see her mad and sad. And the last time she talked to you it ended up in tears and I don’t like to dry the tears from her face cause they aren’t supposed to fall from her eyes” sa jag och jag kände själv hur min röst höjdes och då öppnades hennes sovrumsdörr.

”uhm Harry, can you go home for a while? I think I need to talk Justing for a bit. But I will be at your house in a couple of hours, okey?” jag nickade åt henne och sen tog ett steg fram och la armarna om henne och pussade hennes panna sen hennes läppar hon log.

”see you later baby” och kysste hennes panna sen hennes läppar. Jag bara gav ett nickande till Justin innan jag vände på klacken och gjorde min väg ned för trappan och ut genom ytterdörren till min bil. när jag öppnade dörren till min bil hörde jag någon som ropade mitt namn.

”Harry!” jag vände mig om och såg Alisons pappa bakom mig jag log och stängde bildörren bakom mig. Han klappade mig på axeln och sen tittade ner på sina skor och sen upp på mig.

”I just wanted to let you know that I really like you around my doughter. You make her happy, I can clearly see that. And my daughter haven’t been this happy for a very long time. The guy she dated before you treated her very badly, and the sparkle in her eyes has been gone for a long time. But I can see that it’s back. So be a good boyfriend and don’t make that sparkle go away”

”uhm, your word does really warm my heart. And I will do everything to not hurt her, would would never do that.  I’m just afraid the distance between us will kill us, both me and her. And i really haven’t asked her to be my girlfriend yet, but I will if it’s alright with you”

”you two can handle the distance I can see that. And it won’t kill you, and what doesn’t kill you only makes you stronger you know. I’m not a father that makes the decisions for my daughter I’m just protective because of what happened  to her you know, and I like you as long as you don’t hurt her or get her knocked up”  jag glädjes av hans ord och skrattade lite åt det sista han sa. Men hans ord blev jag glad av att höra han var en schysst kille.

”thank you Ezra, really appreciate your opinion. And I promise I won’t” han log och klappade mig på axeln sen gick in till huset och jag log för mig själv innan jag hoppade in i bilen och körde ifrån deras parkeringsplats.


Sådär ja!! det togsin tid men here it is! vad tycker ni om att Justin är med då och då förresten??? 

 






Anonym
06 June, kl. 22:31 | Blogg;

Som jag har längtat efter kapitlet. Och det är så bra 😘

Anonym
06 June, kl. 06:57 | Blogg;

Grymt som vanligt 😊

Emma
07 July, kl. 14:19 | Blogg;

Den är så bra. När kommer nästa del ut?

Svar: ska försöka få ut den idag! :)
Ellie Sundström

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback