You & I - Kapitel 15

Tidigare: 

När de sedan tackade Barcelona för denna gång på en väldigt knakig spanska så började vi gå bakom scenen igen. Jag mötte Harry och tänkte möta honom i en kram men ångrade mig snabbt när jag såg hur svettig han var vilket han såg. Han sprang ikapp mig och kramade mig och sen kysste mig när jag såg att vi stod i öppningen så vem som helst skulle kunna se men just då brydde jag mig inte så mycket.

”you were amazing” sa jag och han log och sen pussade mig på pannan.  Och sen kramade mig igen.

”thank you love” sa han och sen pussade mig igen. Jag älskade längd skillnaden på oss, det var bland det bästa med hela honom.

”let’s get back to the hotel, I’m so tired” sa han och suckade jag nickade och sen tog han min hand och snurrade runt mig en gång innan vi gick in till deras loge för att säga hejdå och packa ihop grejerna vi hade haft med oss. 



Harry stod i duschen och jag hade tagit upp min dator för att läsa igenom mejlet som filmproducenten Dave hade skickat till mig. Jag läste igenom all info om när jag behövde vara där och det var precis efter jag kommit hem efter Harry och jag varit i Madrid. Jag läste igenom manuset snabbt så egentligen läste jag bara mellan raderna. Men den innehöll ett par stycken kyss scener. Men handlingen var jätte fin, och jag tror det var en roll som inte var för komplicerad att spela heller. Jag tog upp telefonen som hade börjat vibrera bredvid mig och såg min mammas namn på skärmen.

”hello” svarade jag när jag tryckte telefonen mot örat.

”hi darling, it’s mum”

”yeah, I know… that’s what caller ID’s are for” jag hörde henne skratta lite och kunde se henne framför mig hur hon himlade med ögonen.

”how are you? How’s spain? How’s Harry?”

“I’m fine, he’s fine why are you asking that? And spain is amazing, it’s pretty warm though, we were out swimming yesterday actually”

“that sounds lovely dear. I just like Harry and so do you I’ve seen” jag spärrade upp mina ögon och undrade hur hon visste något överhuvud taget.

”what?” sa jag häpet och visste inte riktigt vad jag skulle säga.

”there are pictures all over the internet from you two kissing last night at the concert and holding hands and when he kisses your forehead

“omg, this is a disaster. What am I going to do, I didn’t want anyone to know yet”

“as long as you or Harry doesn’t confirm anything you aren’t dating. That’s the consequences that comes with dating someone that is famous all around the globe”

“yeah I know, but that’s a risk I am willing to take”

“and we like Harry a lot, well I do your father hasn’t meet him. But I think they would get along just fine”

“eh, I got a movie offer last night”  

“what!? That’s great! Are you going to take it?”

“I don’t know I haven’t decided that yet”

“well, I think you need to do the audition and then decide when you know if you get it or not” sa hon min mamma har alltid varit bra när det kommer till råd. Hon gav de bästa råden oftast.

“that was a great advice, thank you mom. But don’t tell anyone about this “

I promise sweet heart, I have to go see you in a couple of days. I love you”

“thank you mom, I love you to bye”

Jag la ihop datorn och sen reste mig in och hörde att duschen fortfarande stod på vilket betydde att Harry fortfarande var i duschen. Jag gick in i badrummet och möttes av massor av ånga och Harrys röst som stod och sjöng på All about that bass av Meghan Trainor.

”Harry?” sa jag och han slutade sjunga och stack ut huvudet ur duschdörren. Hanns oftast lockiga hår var nu blött och rakt och hängde över hans ansikte. Han strök undan det så han kunde se mig och sen flinade.

”u care to join me?” jag skakade på huvudet och klädde av mig och ställde mig nära honom i den varma duschen.

”Harry, pictures are out on the internet. Of us kissing, and holding hands, and kissing on the forehead”

“what?”  

“yes, from the concert last night. Or after the concert, someone from the floor saw us and took pictures and there are good pictures. And you can clearly see that it’s us”

“so what? We still haven’t confirmed anything yet” jag log mot honom och ställde mig ännu närmare honom och han la armarna om mig. Innan jag hann säga någonting så öppnades badrumsdörren.

”Harry are you in here!?” hörde jag Liams röst. Jag kollade på Harry med stora ögon han kunde knappt hålla sig för skratt.

”uhm, yes I am” svarade Harry honom.

”well we need to get going for Madrid, and Paul has seen the pictures of you and Alison so it’s a bit hysteric outside the hotel right now and a bit crazy everywhere. Where is she by the way?”

“im here” sa jag och Harry skrattade och sen pussade mig på pannan.

”omg I’m so sorry, but uhm pack you things we are leaving in 2 hours”

“it’s alright Liam we’re not having sex” sa Harry och jag rodnade lite.

”yet” viskade han till mig och jag skakade på huvudet. Liam gick och jag och Harry klev ur duschen för att han skulle till sitt rum och packa ihop sina grejer. Jag tog upp min dator från min väska som jag skulle ha framme och sen tog upp numret till Dave. Ett par signaler gick fram innan han svarade.

”Dave Finnigan”

”hi, this is Alison Fitch I’m just calling to tell you that I’ve made up my mind”

“hi Alison, so tell me your decision”

“I’m coming to do an audition so I’ll see you in Hollywood next week”

“sounds great, see you then” sen la han på. Precis efter kom Harry in i rummet och hade med sig Paul. Paul tog min väska och Harry tog min hand, han kysste mig och sen sa.

”just for 10 minutes then we have 8 hours before we need to be seen around people” jag nickade och sen kysste honom en sista gång innan han gick ner till lobbyn och jag tog sällskap med Niall ner.  Han ar alltid så himla snäll och han pratade på om allt.

När vi kom ner i lobbyn stod Paul och väntade på oss och sen förklarade för oss hur vi så smidigt som möjligt skulle ta oss ut på en parkering där turnébussen stått parkerad. Vi kastade oss ut från hotellet o en väldig fart. Jag höll i Nialls ryggsäck så jag inte skulle tappa bort honom det tog oss nästan 10 minuter att gå 100 menter till bussen men tillslut var vi innanför dörrarna och bussen rullade fortare än bråttom. Jag gick fort och satte mig i Harrys knä, och la armarna om hans hals. Jag kände hans hand vandra mot min bakficka och han plockade upp min telefon som ringde. Han drog fingret över skärmen.

”Lindsey hello, it’s Harry” hörde jag honom säga och sen tittade jag på honom och höjde ögonbrynet.

”wait, I’m going to put you on the speaker” sa han och sen la telefonen på bordet.

“hello darling” sa jag till min syster och jag kunde nästan höra henne himla med ögonen.

”hi, do you two know how bad it is that I’m your sister Alison and Harry that you’re kissing my sister”

no, I think it’s pretty nice to kiss your sister actually” sa Harry med ett flin. Jag himlade med ögonen och sen kysste hans kind.

“no Lindsey why is that bad?”

Cause I had to shut down my twitter and I haven’t been able to go to school without being questioned by all the girls at my school” jag spärrade upp ögonen och tänkte på vilket kaos detta faktiskt har skapat.

“are you kidding?” frågade Harry henne och sen spärrade upp ögonen.

no, I’m not… so please do something about it” jag reste mig upp och sen gick in till ett avskilt rum I turnébussen.

 

Harrys Perspektiv.

”Lindsey what have you told the people who asked you about me and Alison?” mina tankar snurrade i huvudet och det var galet hur dåligt jag mådde över att skapat detta kaos.

”I told them that it’s not their business and that I don’t know. Because I don’t” Lindsey var otroligt mogen för sin ålder. Och jag blev nästan chokad över hur bra hennes svar var till de som frågat. Det kändes på något sätt skönt att hon inte sagt något till någon.

”that’s good, well your sister left. All this is quite hard on her; she isn’t used to that much attention. She didn’t even want the boys to know”

“she is used to it, I know my sister very well Harry. She is just afraid of getting hurt, and what other people will think of her. How did they found out anyway?”

“I know she is, and I would kill myself if I ever hurt her that bad. Cause I like her so much that it hurt so bad when she told me. Well quite funny story actually, I will tell you one day”

“so I guess she told you about Collin? oh, they heard you. Yeah you are not the quietest people I know. I find it quite disgusting actually” vänta vem är Collin? Jag fick precis en känsla av obehag. Och jag kände att hand hade något med Alison att göra.

”omg, don’t ever bring that up again Lindsey. And don’t tell Alison you told me that, she will kill me and you. Wait who is Collin?” jag blev förvirrad och det kändes bara lite konstigt att jag hade denna conversation med Lindsey. Alisons lillasyster på 15 år, men ändå kändes det naturligt.

”fine, oh so she didn’t tell you? Well that’s not my story to tell. And she will tell you, I promise. But I got to go Harry. Tell my sister I Love her and take care”

“okay, yeah I will. You too, bye” jag la på och sen höll i Alisons telefon. Jag ville så gärna gå och kolla så hon var okej. Men en del av mig sa åt mig att stanna. Att andas lite, jag tog istället upp min telefon och kollade igenom mitt eget twitterflöde. Som också var bombat med frågor om Alison och istället för att fortsätta bläddra skrev jag istället en tweet.

@Harry_Styles: I need you people to calm down.

 

Jag ville inte avslöja för mycket. Så istället för att skriva något med att låta hennes familj vara var mer uppenbart att hon var min flickvän. Fast det var hon inte, jag hade inte direkt frågat henne om hon vill det ens. Så jag hade inte rätten till att kalla henne min flickvän än. Jag reste mig upp och gick in till stället med sängarna och såg att hon satt i en av bunkrarna och tittade in i väggen. Jag satte mig bredvid henne sen la mig ner på rygg och drog med henne ner så hon låg med huvudet på min bröstkorg.

”tell me what’s wrong” sa jag till henne oroat. Hon suckade och sen satte sig upp och tog min hand.

”have you ever just felt like something that feels so right but at the same time you’re afraid of that thing that makes you so happy that you could explode any second, and that that thing that makes you that happy can change you. When you don’t want to change?” jag kände ett hugg i bröstet när hon sa sådär. Jag ville inte ändra på henne, inte alls. Hon var perfekt precis som hon är.

”you make me that happy, and I don’t want to change you. Never, you’re perfect just the way you are”

“you do not change me, but your world maybe does. And that’s a chance I’m willing to take Harry. And it hurts that my sister have to do all the stuff and that it makes her days hard to. With all the questions”  jag kunde se det vattnas i hennes ögon och jag förstod då just då hur jobbigt hon faktiskt tyckte detta var. Det gjorde mig ledsen eftersom jag inte kunde göra något åt det.

”babe, don’t cry. Please, all of the craziness around this will go away. I promise, it’s just so new to the fans to the media. So it gets interesting, but after a while we will be a regular couple and they’ll stop eventually”  hon tittade på mig och jag fångade upp tåren som rullade ner för henne kind med min tumme. Hon tittade på mig och la sin handflata mot mig och flätade ihop våra fingrar, jag stök min tumme över hennes kind och ner över hennes underläpp och tittade henne i ögonen.

”I really hope so, I really do” jag nickade och sen halvsatte mig upp och kysste hennes läppar försiktigt.

”Alison?” sa jag i en frågande ton. Hon tittade upp från sitt knä och sen på mig. Jag log lite mot henne och tänkte mig för innan jag sa.

”who is Collin?”


Alltså detta kapitel har varit klart jätte länge har bara inte laddat upp det. Men finally händer det något liksom! nästa kommer i slutet på veckan. 

 

 






Emma
03 March, kl. 19:42 | Blogg;

OMG den är så bra hoppas på ett nytt kapitel snart <3

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback