You & I - Kapitel 20

Tidigare: 

Ett par dagar hade gått sen min audition, Harry hade börjat friskna till och var nästan sig själv igen. I morgon skulle vi åka tillbaka till London för att killarna skulle spela in i studion och sedan hade de time of på riktigt. I två veckor ungefär sen skulle de vidare till Canada för att fortsätta turnén.  

Det var just nu rätt så tidigt på morgonen och Harry och jag låg i sängen fortfarande och hade endast varit nere och ätit frukost men sen gått upp och lagt oss i sängen igen. Jag rullade över på mage så jag låg uppe på Harry och hans händer vilade i min svank.


”should we go pack our things and then go out for lunch?” frågade Harry och sen kysste mig på pannan. Jag nickade och sen rullade över på sidan om Harry. Jag ritade små cirklar på hans bröst med mitt finger och följde konturerna på fjärilen.  Och sen upp vid hans duvor på bröstet. Efter en stund när vi bara låg där i tystnad så ringde Harrys telefon. Han satte sig upp och letade efter sin telefon på nattygsbordet. 



Ett par dagar hade gått sen min audition, Harry hade börjat friskna till och var nästan sig själv igen. I morgon skulle vi åka tillbaka till London för att killarna skulle spela in i studion och sedan hade de time of på riktigt. I två veckor ungefär sen skulle de vidare till Canada för att fortsätta turnén.  

Det var just nu rätt så tidigt på morgonen och Harry och jag låg i sängen fortfarande och hade endast varit nere och ätit frukost men sen gått upp och lagt oss i sängen igen. Jag rullade över på mage så jag låg uppe på Harry och hans händer vilade i min svank.


”should we go pack our things and then go out for lunch?” frågade Harry och sen kysste mig på pannan. Jag nickade och sen rullade över på sidan om Harry. Jag ritade små cirklar på hans bröst med mitt finger och följde konturerna på fjärilen.  Och sen upp vid hans duvor på bröstet. Efter en stund när vi bara låg där i tystnad så ringde Harrys telefon. Han satte sig upp och letade efter sin telefon på nattygsbordet.

Harrys Perspektiv.

Jag svarade i telefonen men såg på nummerpresentatören att det var Simon som ringde.

”Simon” svarade jag med en glad ton men han lät inte alls lika glad.

Harry, how is LA treating you?”
“just fine, why do you have your serious voice”
“Harry, when you get back to London this afternoon you need to come straight to the office. We have something to talk about”
Jag reste mig upp och gick ut ur rummet och ner på nedervåningen.

”if this is about me dating Alison I won’t listen. I really do like her, I’m in love with her Simon and I won’t take this with you again”

“I know Harry, I understand… It has nothing to do with her. Just come by my office for an emergency meeting. The boys will be here too”

“fine, see you tonight then”

Jag gick upp för trappan till Alisons sovrum igen och hon tittade på mig oroligt och jag skakade bara på huvudet och la mig bredvid henne med armen runt hennes midja.

”just an emergency meeting when we get back tonight” hon fnissade lite och sen drog fingrarna igenom mitt hår och sen slingrade sig ut ur mitt grepp. Hon gick fram dit hon hade sina kläder och tog fram ett par svarta jeans och sen till min resväska och tog en lila stickad tröja jag hade med mig.

”can i borrow this?” jag nickade mot henne och hon log innan hon bytte om. Jag tittade på henne från topp till tå medans hon bytte om hon var så fin. Så otroligt vacker. Hon började packa ner alla sia saker i en väska och sen ställde väskan vid dörren. Jag satte mig upp på sängkanten och gnuggade mig i ögonen. Sen ställde mig upp och gick fram till Alison och la armarna om henne och pussade henne på kinden innan jag gick och tog fram kläder för dagen och sen packade ihop min resväska. Jag tog sen en dusch och klädde på mig och då var Alison också klar. Vi packade ihop våra väskor och ställde de vid ytterdörren i väntan på att vår bil skulle komma och ta oss till flygplatsen. Där vi istället fick äta lunch, för vi insåg att vi nog inte skulle hinna något annat.

Alison lutade sig mot mitt bröst och jag tittade ner på henne och böjde mig ner för att möta hennes läppar. Hon log in i kyssen och sen efter, sen lutade hon sig mot mig igen.

”I am so tired, I just want to go back to bed”

“me too, but we have to go now I think the car is here” sa hon. Jag nickade och sen tog mina väskor och gick ut genom dörren. Hon låste och larmade och sen gick vi ut till bilen som stod parkerad på gatan.

 

När vi landade i London så visste jag att jag direkt behövde åka på mötet med bandet. Vi satte oss i bilen som väntade på oss vid flygplatsen och sen körde den Allison hem till henne. När bilen stannade utanför hennes hus så vände hon sig mot mig och jag log när jag tittade på henne. Jag kan inte riktigt beskriva känslan jag fick i kroppen när jag tittade på henne.

”see you later or tomorrow?” frågade jag henne.

“tomorrow I am going to hang out with my sister if she is awake, call me after the meeting” jag nickade mot henne och gav henne en kyss innan hon klev ur bilen och fick hjälp med sina väskor av taxichauffören. 

Jag gav chauffören adressen till kontoret jag skulle till för att gå på det mötet som var så otroligt akut. Det tog en stund innan vi var framme och när vi väl var det så hade jag en konstig känsla i magen, jag vart typ nervös. Jag fick ta med mig min väska och allt in i byggnaden och jag åkte fort uoo till 5te våningen och gick in i konferensrummet som vi brukade vara i. Där satt alla killarna och de vände sig om när jag kom in i rummet.

”finally, you’re here… im so nervous about this. Simon sounded so serious and mad when he called us” sa Niall när jag kom in i rummet. 

“Yeah what is this all about? And where is Zayn?” frågade jag de och samtidigt som de pekade ut genom fönstret på konferens rummet där Simon och Zayn kom gående med varandra. Jag satte mig på stolen bredvid Niall. Zayn och Simon satte sig på de två stolarna som var lediga Simon vid änden av bordet som vanligt och Zayn på sidan av honom bredvid Niall. 

”So guys, we have something very important to tell you, me and Zayn. This is what is going to happen, Zayn is leaving the band. But you are going to continue with the tour, if you want to” 

Jag blev chokad av orden som föll ut ur Simons mun. Jag tittade runt och alla de tre andra killarna satt med ögonen stora som pingisbollar och sen vände jag mig mot Zayn och han satt och tittade ner mot bordet och jag såg att han öppnade munnen för att säga något.

”lads, I hope you aren’t mad at me. Because I need to do what’s best for me. I have felt this for a while, I have had the best time with you and this is a life experience worth to remember for the rest of my life. But I feel like this is not my thing, all the touring and the type of music. All the attention, I feel like this is not me anymore. I am so sorry, but I need to do what’s best for me and the things that make me happy” sa Zayn jag kan förstå at than känner så, för han har inte riktigt varit sitt vanliga jag på ett bra tag. Vilket har gjort ont för oss att se, det har varit någonting som tyngt hans hjärta. Men jag tycker även detta är tråkigt på grund av att jag älskar Zayn vi alla är som bröder och att en av oss inte vill göra detta mer. De var några tysta minuter som kändes som timmar innan Liam tog tonen.

”we are not mad at you, of course this is really sad. But you have to do what’s best for you. And I won’t quit if you guys stay. I can’t do that to the fans, but this is something I enjoy doing. But I understand you Zayn”

“yeh, I will continue with this as long as you guys are in. But I also understand you Zayn, we all have noticed that something is wrong. As long as you are happy” sa jag, jag ville bara att han skulle känna att vi inte blir sura för att han inte klarar av detta mer.

”I agree what harry and Liam said. I’m not mad” sa Louis och Niall höll med.

Vi pratade mer och skrev på några papper och beslutade om att om en vecka så ska de bli officiellt att Zayn ska lämna bandet. Jag tyckte faktiskt detta var lite jobbigt att höra, även fast jag vet att det inte är vårt fel utan det är han som inte orkar detta mer. Jag förstår honom. 

Vi alla skiljdes åt och jag tog en taxi hem och när jag kom hem och tittade på klockan så var hon lite över 11 på kvällen. Jag tänkte att Alison kan ha somnat så jag ringde inte utan jag skickade ett sms för att först kolla så hon var vaken.

To: Alison

Hi babe, are u awake?

Medans jag väntade så satte jag mig i soffan och slog på tvn och hann kolla på ett avsnitt av vänner. Med tanke på att tidsskillnaden började komma ikapp mig nu eftersom vi flög vid kvällen från USA så var det eftermiddag när vi landade i London och då är det mitt i natten i USA nu. När avsnittet jag kollade på var slut så hade Alison svarat.

From: Alison

Hi, yeah… do you want to come over? :)

To: Alison

Yeah, I’ll be right there. I’m just going to take a shower. Xx

De tog bara några sekunder så fick jag ett svar på det också.

From: Alison

Bring food!!!! Xx 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback