You & I - Kapitel 22

Tidigare:

”don’t you want kids?” jag vart chokad av vad han frågade mig och jag visste inte vad jag skulle svara.

”yes, but not now. In a few years, but definitely not now”

“okey, good, I was just wondering. I would love to have kids one day, and a big house with a pool and trampoline and maybe a dog, and at least three kids” jag log mot Harrys planer och jag kan inte annat än hoppas att det är jag som kommer att få uppleva detta med honom. För även fast vi inte varit ett par länge så har vi känt varandra i ett par månader nu så kan jag nästan känna att jag älskar Harry. Men vad som skämde mig var att hälften av mitt år jag skulle spendera här i London snart har gått. 



”Harry, I need to get up now. I need to go to the store” Harry suckade hårt mot min hals. Han hade halvsovit hela dagen vilket jag också har gjort.

”no, not yet” jag fnissade lite åt honom och sen sträckte mig efter min telefon som låg på nattygsbordet. Klockan stod på 4 på eftermiddagen och vi hade verkligen inte gjort någonting idag.

”Harry can we please do something tonight, after I have been down to the store to fix stuff”

“Yeah, we can call the boys and see if they wan’t to hang out or what do you want to do?” jag ryckte på axlarna och sen satte mig upp i sängen och slängde benen över sängkanten. Sen ställde mig upp och gick ut från mitt sovrum och in för att ta en dusch. Jag tog en ganska så snabb dusch och när jag kom in i mitt sovrum igen så låg Harry utspridd över hela sängen med ögonen stängda. Jag log mot honom och sen kollade ut genom fönstret för att inte mötas av någonting annat än grått. Jag tog på mig ett par svarta tighta jeans en svart och vit mönstrad blus och sen tog jag fram ett par svarta klackar och en svart kappa och en svart väska. Jag ställde mig sen vid spegeln och hade på mascara på mina ögonfransar och sen fixade mina ögonbryn lite. När jag var klar så böjde jag mig ner över Harry och placerade en kyss på hans läppar och han slog upp ögonen och tog tag i mina kinder och drog mig närmare. Och kysste mig mer passionerat, jag log mot honom när jag avbröt kyssen.

”I really need to go, but just stay for as long as you want and I will call you when I’m done to see if you are home or still here” han nickade och sen kysste jag honom en sista gång innan jag tog på mig kappan och skorna och tog väskan över axeln och gick ut till garaget.

När jag klev in i butiken så kände jag doften utav den klassiska abercrombie and fitch doften som var deras egen parfym. Lukten påminner mig om LA det luktar nästan såhär där, jag saknar det lite. Jag hälsade på de som jobbade idag och sen gick in bakom till lagret och kontoret där Samantha satt. Hon hade ett par svarta nylonstrumpbyxor och en svart klänning och håret uppsatt i en knut i nacken.

”hi, Ali! Omg I haven’t seen you forever. How are you?” hon reste sig för att omfamna mig i en kram. Jag log och kramade henne tillbaka.

”hi, I’m great how are you?” hon drog fram en stol till mig och jag satte mig ner och hon satte sig ner på hennes stol igen.

”I’m great, tired but great! But tell me how’s Harry? I haven’t seen you in a while but I have seen you guys wherever I have looked” jag log mot henne och sen tittade ner I bordet och sen upp igen och kände mina kinder bli lite rosig om kinderna.

”it’s great, he’s great. He makes me happy” sa jag och hade nog en otrolig drömmig blick i ögonen och fnös till lite.

”well I recognized that look, you are really in love with him?” jag nickade och visste inte vad jag skulle svara riktigt.

”yes, I really am”

Jag stannade på kontoret ett tag och fixade lite saker som pappa hade bett mig om. Sedan bestämde vi oss för att käka middag. Vi pratade länge och bara hade det allmänt trevligt, efteråt när jag satte mig i bilen så ringde telefonen och jag såg att det var ett riktnummer från LA.

”Alison speaking”

”hi, Alison! It’s Jimmy Fallon, how are you?”

“hi! Im great, how are you?”

“im great, I’m just calling to see if you want to join me on the show next week?”

“yeah, sure! Omg, so fun… absolutely, just email me all the information and I’ll be there!”

“great, take care!”

Precis efter han lagt på så ringde det igen och den här gången kände jag igen numret som ringde.

”Alison” svarade jag med en trevlig ton samtidigt som jag svängde in på mitt område.

”Hi, Alison it’s Dave! I just wanted to tell you that the movie role is yours if you want it” jag hade funderat på vad jag ska svara och jag vet att Harry inte är oroad över kyss scenerna vilket är bra. Jag hade inga anledningar till att säga nej till detta.

”yes, I want the part”

“great, that wonderful. Well we start filming in 2 months, and then it’s not decided for how long we will film. But we are going to schedule a meeting where you will meet all the crew and all the actors and so on. So I will email all the information, and plane tickets and so on. Take care and I’ll see you soon!”

“take care!”

Jag vart otroligt glad över att jag fått rollen och att detta faktiskt ska bli någonting stort. Jag fick en sorts wow känsla inom mig. Jag kände att jag verkligen att mitt liv just nu var det bra, otroligt bra. Jag svängde upp på vår uppfart och såg att Harrys bil inte var kvar och jag kom på att jag lovat att ringa honom när jag var färdig men det hade jag helt glömt. Så istället för att gå in så gjorde jag en u-sväng och åkte direkt till Harry istället. När jag inte hade långt alls kvar så ringde jag upp honom för att kolla så att han verkligen var hemma. Han svarade efter tredje signalen.

”hi babe”

”hi, are u at home? I’m on my way over to your place” det var tyst ett par sekunder och sen svarade han.

”yeah, I’m at home, but you should know my sister and my mum is here and the boys is here any minute”

“eh, do you want me to come? Or should I keep driving to your place?”

“stop it, you’re coming here.  They would love to meet you”

“what if they don’t like me?” jag horde hur Harry suckade i andra änden utan telefon luren.

”stop it Alison, they will. Because I like you, see you soon babe”

Harrys Perspektiv.

Jag hade inte varit beredd på att min mamma och Gemma skulle komma hit. Utan det hade varit en överraskning, när de bara ringde och frågade vart jag höll hus när de var här och hade bara gått in i huset. De kan göra det eftersom de har nyckel, men jag var ju inte där. Jag vart lite nervös nu när Alison skulle komma över och jag vet att hon vart nervös också.

”uhm, mum, Gemma! Alison is coming over now just so you know”

“finally, Harry, it’s going to be so nice to finally meet her! She seems so sweet” sa min mamma och drog sin hans över min rygg. Jag nickade och log och drog en hand igenom mitt hår som började bli ganska långt. Men jag gillade det, jag ville inte klippa det heller.  Jag tittade ner på min högra arm som var fylld med massa olika tatueringar och log lite till sen tittade upp på min mamma igen.

”yeah, she is” Samtidigt som jag såg lyktorna av hennes bil genom köksfönstret. Efter någon minut så hörde jag hur ytterdörren stängdes och låstes från insidan. Jag signalerade med mina händer till mamma och Gemma att de skulle stanna här och sen gick jag ut och mötte Alison i hallen.

”hi gorgeous” hon log mot mig och sen ställde sig på tå och mötte mina läppar. Hon drog efter andan innan hon tog min hand och gick ut mot köket. Jag la min hand på hennes rygg istället för att hålla hennes hand och när vi kom ut i köket så vände min mamma sig om från diskbänken och log stort och gick mot oss.

”hi you must be Alison I’m Anne” sa hon och sträckte fram sin hand och Alison nickade och log och tog emot hennes hand.

”Yes, hi nice to meet you” Sen reste sig Gemma från bordet och också hälsade på Alison. Alison som faktiskt i början är ganska tyst och tillbaka dragen pratade faktiskt rätt mycket med på Gemma och min mamma. De pratade om allt möjligt tills de andra killarna också kom och det resulterade till en skön kväll. Min mamma var i London för hon hjälpte Gemma att flytta eftersom hon har skaffat en lägenhet här.  Kvällen började gå mot sitt slut och jag och Alison satt i soffan med killarna och kollade på film och min mamma och Gemma hade åkt till Gemmas nya lägenhet.

”I got the movie part” Sa Alison ut från ingenstans när eftertexterna till filmen rullade.

”What? Congratulations babe, that great!” Sa jag och gav henne en kyss. De andra killarna gratulerade henne också och jag var verkligen glad för hennes skull. Verkligen, det ända som oroade mig var att hon skulle vara bort när jag var ledig och jag var borta när hon var ledig. Det är typ det värsta som någonsin skulle kunna hända att vi glider isär. När vi låg i sängen efter alla åkt hem och jag höll om henne så var jag tvungen att fråga om det.

”are you going to be gone for a long time?” frågade jag henne och pussade henne på axeln. Hon vände sig mot mig och kollade mig i ögonen.

”I actually don’t know, the only thing I know is that I’m going to fly out in two months and then I don’t know more. I don’t even know where we are filming it”

Jag nickade och sen pratade vi inte mer om det, utan vi bara låg i varandras armar och kysstes och bara tog vara på tiden.

”Ali, we are going to fly out to Manila in like two days, do you want to come with us? And then keep touring with us”

“Sure but I need to fly to the states next week, I got a call from  Jimmy Fallon today, he wants me on the tonight show next week” svarade hon jag höjde på ögonbrynen och blev glad för hennes skulle att det går så bra för henne.

“yeah, well I’m going to miss you while I’m on tour and you are filming the movie”

“how does your schedule look, how much is left of the tour?” frågade hon. Förhoppningsvis så kommer vi ta en lång välförtjänad paus efter denna turné. Eftersom det inte var riktigt klart än om vi går åt olika håll efter denna turné så nämnde jag inte det för Alison heller.

”We start in Asia now in two days, and then we are on the road in Europe to April then we have two months until the it starts again then we are on the road in north America for a month then a small break and then it’s more Europe until October then it’s over. Then our album will be released and then it is tons of interviews” Alison nickade och sen la sin hand på min kind och hon så oroad ut.

“this will be fine, we can do the distance right?” jag kysste hennes läppar och tittade henne rakt i ögonen och svarade på frågan på det bästa sättet jag kunde. Jag var också oroad över hur det här kommer att sluta, om vi kommer klara det här. Men jag vill göra allt för att det ska fungera.

”if we want we can do it, I belive in us, and I just don’t say that. I say it because I, I Love you Alison. I really do, and nothing is stronger than that. Nothing can come between us, not the distance not anything. It’s you and I”

“I love you too Harry”

 

 

 

 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback