You & I - Kapitel 23


”We start in Asia now in two days, and then we are on the road in Europe to April then we have two months until the it starts again then we are on the road in north America for a month then a small break and then it’s more Europe until October then it’s over. Then our album will be released and then it is tons of interviews” Alison nickade och sen la sin hand på min kind och hon så oroad ut.

“this will be fine, we can do the distance right?” jag kysste hennes läppar och tittade henne rakt i ögonen och svarade på frågan på det bästa sättet jag kunde. Jag var också oroad över hur det här kommer att sluta, om vi kommer klara det här. Men jag vill göra allt för att det ska fungera.

”if we want we can do it, I belive in us, and I just don’t say that. I say it because I, I Love you Alison. I really do, and nothing is stronger than that. Nothing can come between us, not the distance not anything. It’s you and I”

“I love you too Harry” 



Alisons Perspektiv.

Jag hade följt med Harry och de andra killarna till Hong Kong där Zayns sista konsert med one direction skulle hållas. Fansen visste fortfarande ingenting utan han skulle flygas hem efter konserten och killarna skulle fortsätta utan honom. Konserten var ikväll och vi var just nu i arenan i Hong Kong som de skulle uppträda i, den var inte så stor med det rymde många människor här. Eller det beror på vad man ser som många människor. Men det var en mindre konsert, det var inte Staples Center och det var inte the 02 arena heller. Det kanske ändå var det fina med det, att den inte var lika stor och drog människorna mer nära. Jag satt på en av stolarna på parkett platserna långt fram och såg när killarna hade soundcheck. Jag tittade på Zayn och jag såg att han såg sorgsen ut men ändå på något sätt lättad.

När kvällen kom närmare och man kunde höra fansen inne i arenan som skrek och sjöng så kände till och med jag rysningar. Jag tittade på Harry som satt i soffan i andra sidan rummet med sin telefon i handen. Han hade sitt hår uppsatt i en tofs och en svart t-shirt svarta jeans och ett par guldiga skor. Han hade ändrat sin stil väldigt mycket på senaste, han hade blivit mer vintage på något sätt, mer hipster. Han sparade ut sitt hår, hans ena arm var ett enda klotterplank med massor av olika tatueringar. Precis som hans överkropp, han gillade tatueringar det syntes men det passade honom. Han märkte att jag bara stod där och tittade på honom och han tittade upp och hans ansiktsuttryck ändrades när han mötte min blick. Den gick från att vara ett enda frågetecken och alldeles sorgsen till att le ett fint leende mot mig och se mindre ledsen ut. Jag kunde nästan känna stämningen i luften, alla tyckte det var jobbigt allt detta med Zayn. Det syntes på dom och speciellt på Zayn, det gjorde ont att se allt detta.  Jag gick över till andra sidan rummet och satte mig bredvid Harry och la mitt huvud mot hans axel och han lyfte sedan på sin arm och la den runt mig så mitt huvud vilade mot hans bröstkorg. Jag kände hans läppar mot mitt hår och jag log vid tanken. Jag tittade upp mot honom och såg i hans ögon att det inte kändes bra.

”how do you feel about tonight” frågade jag honom och han ryckte på axlarna.

”I actually don’t know” sa han tyst som svar på min fråga. Jag tittade ut över rummet och såg alla killarna satt mest och sa inte så mycket. De alla såg slitna och trötta ut. 

”guys, it’s time!” sa Paul när han kom igenom dörren. Alla tittade på varandra och sen reste sig upp. Vi alla gick ut genom korridoren. De fem killarna först sen jag Lou, Lottie och Helene deras röstcoach efter oss gick alla som jobbade med ljuden bakom scenen. De fem killarna ställde sig samlade i en cirkel, Harry vände huvudet och sneglade över på mig och blinkade med ena ögat mot honom och nickade och han nickade mot mig.

”okay boys, one last time” sa Liam och la fram sin hand och de andra log och la sina händer ovanpå hans. Sen sjöng de låter från snövit.

”hey ho, hey ho of to work we go” och så vidare, man kunde sen höra intro musiken börja spelas och jag vinkade till Harry innan jag, Lottie och Lou gick ner och stod på sidan av som vanligt. 

Konserten var jobbig för alla killarna. Liam tackade fansen i tal som var otroligt fint och sen ropade in alla killarna i en gruppkram på scenen som han bad alla som hade möjlighet att filma. Zayn började själv gråta under Little Things när han satt och såg ut över havet av tända mobillampor. Harry grät under You and I och det gjorde även Liam.

När konserten var slut och vi alla stod på flygplatsen för att säga hejdå till Zayn en gång för alla. Han hade kramat alla förutom mig och Paul och när jag klev in i hans famn så sa jag till honom.

”take care”

“you too Alison” jag log mot honom när jag ställde mig bredvid Harry igen och han la armen runt om mig. Zayn sa hejdå till Paul med en stor lång kram sen vände han sig om och vinkade hejdå.

”I love you boys, I will see you soon” sa han men innerst inne så visste jag att Zayn inte kommer att hålla kontakten med de andra. Vilket är extremt sorgligt att se.

Harrys Perspektiv.

Allting denna kväll hade varit jobbigt, det var jobbigt att säga hejdå till Zayn och det var jobbigt att om ett par dagar så skulle de tala om att han tagit beslutet om att lämna bandet. Jag kände att det kommer att ta ett tag för detta att bli helt okej. Det kommer kännas bättre med tiden.

Alison stannade på hotellrummet för att plocka ihop sina saker och vi andra hade fått ett uppdrag att följa med och träna och spela in lite i studion. Eftersom vi om några månader skulle vi släppa ett album. Så idag skulle vi jobba hela dagen i studion och sen flyga vidare till Manila i morgon bitti.

Just nu satt jag i soffan i studion och tittade på när Niall satt och plinkade på en gitarr och försökte få ihop de sista versen på en låt tillsammans med Louis och Liam. Detta var en låt som skulle vara en av våra första singlar, vi ville göra någonting annorlunda med detta album. 

”Harry you’re up next” sa Julian som hjälpte oss med de mesta i studion, han hade även varit med och skrivit denna låt tillsammans med Jamie Scott och en kille till som heter John Ryan.  Vi hade börjat spela in det som var färdigt på låten och de lät riktigt grymt än så länge.

”I’ve got a fire for a heart, I’m not scared of the dark, you’ve never seen it look so easy, I got a river for a soul and baby you’re a boat. Baby you are my only reason” Var min första vers. Vi hade alltid kul när vi hängde i studion och skämtade med varandra på ett sätt som vi inte kunde göra runt andra människor.

”Harry, do you have sex evey fucking day?” sa Louis och drog i min beanie som jag hade på huvudet. Niall skrattade och jag höjde på ögonbrynen.

”well you know, you need to try every different bed and couch” Niall skrattade igen och jag höjde bara på ögonbrynen. Jag visste att de andra kanske lite hade glömt hur det var, Niall hade inte haft ett seriöst förhållande på hur länge som helst och Louis hade gjort slut med Eleanor och de sågs inte så ofta eftersom hon pluggade i Manchester.

”well Harry soon you have a taste of our life, she’s leaving and you don’t know when you get to see her again so have as much sex as you possibly can. And I’m serious”

“I know, believe me I have” svarade jag Louis höjde på ögonbrynen och Niall skrattade och jag flinade lite.

”so how many times are you up to for just today?” sa Niall och jag höjde på ögonbrynen och tänkte tillbaka på morgonen.

”three, once when we got back from the concert, right when we woke up and once after breakfast” Niall skakade på huvudet och Louis gav mig en high five.

Vi skrattade och hade roligt, jag älskade den här tiden med bara vi killar. Jag älskade att umgås med Alison och att och att hon var runt oss men ibland så var det skönt att bara vara vi killar. När jag äntligen var klar hade de andra fortfarande lite kvar att ordna med. Men jag hade bestämt mig för att åka tillbaka till hotellet för att umgås med Alison innan hon åkte ifrån oss i morgon. 

”well lads, I’m leaving” sa jag och reste mig upp och rättade till min mössa på huvudet.

”where you going?” frågade Niall och jag vände mig och kliade mig i ögat och sen svarde på hans fråga.

”I am going to go back to the hotel and have sex with my girlfriend before she leaves tomorrow” de andra skrattade lite och sen gick jag ut genom dörren och satte mig i en av bilarna som en av våra vakter körde. Vägen tillbaka till hotellet var inte så lång och det gick väldigt fort. Inom några minuter klev jag in på mitt och Alisons hotellrum och hon tittade upp på mig ifrån sin dataskärm och log mot mig.

”hey” sa hon och jag log och sen tog av mig mina byxor, tröja och mössa på vägen till sängen.

”oh that was fast” sa hon och jag skrattade lite innan jag kröp ner under hennes täcke t och kände hennes hud mot min. Hon stängde ned sin dator och sen la den vid sidan av sängen och la sig på sidan så hon log vänd mot mig. Hon strök bort håret ur mitt ansikte och sen la sig närmare så att hennes läppar nuddade mina och sen tog jag sista steget och kyssen blev mer djupgående och passionerad.  Jag rullade över så att hon låg under mig och jag stötte upp mig med mina armbågar vid sidan av hennes huvud så att jag inte skulle lägga all min vikt på henne. Jag kände hennes händer i min hårbotten och hur hon drog lite i botten på mitt hår.

”I love you” sa jag till henne mellan kyssarna.

”I love you too” svarade hon samtidigt som jag kunde känna hur mina nedre regioner blev hårdare och hårdare och jag fattade inte hur hon kunde göra såhär så pass fort, så lätt brukade det inte vara. Hon gör någonting speciellt med mig.

3 månader senare.

Det hade gått två månader sen jag senast såg Alison. Hon var i Toronto och spelade in filmen hon hade fått huvudrollen i. Jag var i USA och deltog i många olika intervjuer, jag saknade henne så mycket att det gjorde ont i mig. Jag visste inte heller hur länge till jag kunde klara av det här, att vi ständigt skulle vara ifrån varandra var inte något jag gillade. Och jag vet att det tog på henne också, att vi inte hade möjligheten att ständigt vara med varandra.

”so guys now we are going to play a little game, never have I ever. I will come with a statement and if you have done that you have this side up and if you haven’t then you show us this side” sa Ellen DeGeneres. Vi satt just nu i en soffa och blev intervjuade av henne. Jag hatade detta spelet på grund av att jag visste att hon skulle dra upp påståenden som var pikar mot mig. Vi alla nickade och hon drog det första statement.

”never have i ever had someone write a song about me” publiken började skratte och jag bara suckade och tittade upp åt taket när jag vände min skylt med sidan som det stod i have never på. Ellen tittade på sina kort hon hade i handen och sen på oss och höjde på ögonbrynet.

”We are not playing this game if you are going to lie” sa hon och tittade på mig. Jag skrattade och harklade mig samtidigt som jag flinade.

“We are very honest in this studio we are very truthful” sa hon och vände på min skylt där det stod I have. Publiken jublade när jag sen höll i skylten själv med denna sida jag vevade med handen åt publiken och sen sa.

”oh stop it”  sen var nästa om tatueringar och den efter det var också en pik till mig. När jag dejtade Caroline Flack som är ganska mycket äldre än vad jag är.

”never have I ever made out with someone doubled my age” Liam visade sin I have sida och jag bara suckade och sa.

”what is this game” samtidigt som Niall tittade upp mot taket och började räkna.

”we are all having fun” sa Ellen och flinade lite och de andra små skrattade och jag bara log och sen sa sarkastiskt.

”I’m not having fun” 

”c’mon when you change the way you look at things the things you look at change” jag skrattade åt det hon sa och fortsatte hon med frågor om vi använt en annans bandmedlems tandborste vilket vi alla insåg att vi faktiskt hade använt varandras tandborstar under turnén.

”never have i ever hooked up with a fan” var en annan fråga på tur som jag visste att det skulle vara reaktioner på.  Min skylt vändes sakta men säker till I have men de andra killarnas var åt andra hållet. Jag vände ner den och sen tittade upp och la mina fingrar över munnen och visade min ärliga sida av skylten vi höll i.

”I think mine is broken” sa jag och vände på den och publiken jublade. Vi skrattade bara förbi det vilket var ganska skönt. För jag ville inte riktigt gå in på det. När vi sedan efter några påståenden till så avslutade hon det hela med att säga.

”well thank you for being honest the three of you” och alla skrattade inclusive jag. Vi hade alltid väldigt roligt när vi var på the ellen show. Jag hade alltid sett upp till henne på något sätt, vi åkte därifrån efter vi uppträtt. Det sköna med att vara i Los Angeles var att vi alla hade någonstans att på och det inte var på hotell, jag hade nyligen investerat i ett hus här för att jag visste att vi skulle spendera mycket tid här och jag ville ha någonstans att bo som inte var ett hotell. När jag kom innanför dörren så suckade jag för att det var stort och tomt. Jag var tom, jag saknade Alison. Allt jag ville var att ringa henne och få reda på hur hon mådde, jag hade inte pratat med henne på tre dagar på grund av att vi båda två varit så upptagna. Det hade bara skickats ett par sms fram och tillbaka där jag talade om att jag saknade henne och hon talade om att hon saknade mig. Om ett par dagar så började turnén igen och vi skulle flyga till Wales för att börja turnén igen. Då började allt med tidsskillnaderna igen och jag visste inte när vi skulle ha möjlighet att prata eller någonting. Det var jobbigt. Jag saknade henne så att mitt hjärta gjorde ont.

 

 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback